کد خبر: ۵۲۳۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

شیربیگی: امیدواریم روزی برسد که بازی ما فیلتر نشود/ خواسته‌مان کم است اما مسئولین...!

اگر تا این لحظه گل‌های تیم فوتسال بانوان در فینال آسیا را مقابل ژاپن ندیده‌اید، همین حالا برای دیدن‌شان اقدام کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
می‌توانید‌های لایت بازی را ببینید و از گل‌هایی كه ایران و بانوان ایرانی به ثمر رساندند، لذت ببرید. گل چهارم و پنجم كه شاهكار بود. گل چهارم كه با هت‌تریک ساراشیربیگی همراه شد؛ شیرزن كرمانشاهی. دریبلی كه او زد، همه‌مان را یاد لیونل مسی انداخت. او گلی زد كه همه انگشت به دهان مانده بودند. گل پنجم ایران هم با حركت نمایشی زارعی همراه بود و ناجور هیجان‌زده‌مان كرد. خانم شیربیگی كه با هت‌تریک در فینال آسیا توانست خانم گل شود، بعد از این اتفاق بزرگ در گفت‌وگو با خبرورزشی حرف‌هایی شنیدنی به زبان آورد.

خانم شیر بیگی، چه گل‌های زیبایی در فینال زدید و خانم گل آسیا شدید. تبریک
ممنون از شما و همه كسانی كه حمایت كردند. در سه سال گذشته من خانم گل لیگ شده بودم و در این چند وقت، هدفم آن بود كه خانم گل آسیا شوم. روزهای اول مسابقات اختلاف زیاد شد. در آسیا هم می‌دانید كه جبران سه، چهار گل واقعاً سخت است. فكر نمی‌كردم بتوانم این اختلاف را جبران كنم. در بازی فینال هم فقط و فقط فكرم این بود كه تیم قهرمان شود ولی لطف خدا شامل حالم شد و توانستم در این مسابقه هت‌تریک كنم. باورتان می‌شود بازی تمام شد، اصلاً خبر نداشتم خانم گل شده‌ام.

واقعاً؟
بله، بازیكن تیم ملی‌ ژاپن هم ۸ گل قبل از مسابقه زده بود كه در بازی فینال هم یک گل زد. من اصلاً نمی‌دانستم خانم گل شده‌ام. داشتم تلاش می‌كردم تا فاطمه (اعتدادی) خانم گل شود. بازی كه تمام شد، هنوز نمی‌دانستم بهترین گلزن شده‌ام. وقتی صدایم كردند، فكر كردم می‌خواهند جام قهرمانی را به من بدهند ولی آن‌جا بود كه فهمیدم خانم گل آسیا شده‌ام. از اینكه به آرزویم رسیدم، خیلی خوشحال بودم.

گل سوم شما استثنایی بود. مثل مسی زدید! یک سر توپ عالی، طوری كه مدافع و گلر ژاپن گیج شدند. عجب گلی زدید.
خب فینال استرس بالایی داشت ولی خدا را شكر توانستم در چنین جوی، این دریبل قشنگ را بزنم. من بارها و بارها این كار را كرده‌ام. در بازی‌های مختلف این شكلی سر توپ زده‌ام. این سبک بازی من است‌‌؛ همه توپ‌ها را به گوشه می‌برم و شوت می‌زنم. به خاطر همین زیاد سر توپ می‌زنم. اگر در آن صحنه چنین كاری نمی‌كردم، شوتم به اوت می‌رفت. ما در چند دقیقه چند گل زدیم و این استرس و فشار را از روی تیم برداشت. در آن صحنه دیدم بازیكن ژاپن از پشت می‌آید. شوت می‌زدم گل نمی‌شد، به خاطر همین سر توپ زدم تا هر دو جا بمانند. خودم بعد از بازی فیلمش را دیدم و تازه فهمیدم چه گل قشنگی زده‌ام. من در كل زیاد این كار را انجام می‌دهم.

در ایران یكسری تفكرات اشتباهی داشتند و می‌گفتند خانم‌ها نباید فوتبال بازی كنند ولی به آن‌ها نشان دادید چقدر توانمند هستید و چه كارهای بزرگی می‌توانید كنید. حالا چه خواسته‌ای دارید؟
خب وقتی ما اوایل فوتسال را شروع كردیم درباره خانم‌ها این حرف را می‌زدند. خوشبختانه كاری كردیم كه در ایران و آسیا و جهان، همه دیدها عوض شد. الان كمتر پیش می‌آید كسی بگوید چرا خانم‌ها فوتبال و فوتسال بازی می‌كنند! آن اوایل به هركس می‌گفتیم فوتسال بازی می‌كنیم با تعجب می‌گفتند مگر فوتسال بانوان داریم؟ الان با كارهای بزرگی كه كرده‌ایم، همه متوجه شده‌اند فوتسال داریم و قهرمان آسیا هم می‌شویم. همه متوجه استعداد خود بانوان ایرانی شده‌اند. خواسته ما كم است ولی شاید برای مسئولان زیاد به نظر برسد. ما می‌خواهیم همان‌قدر كه به آقایان توجه می‌شود، به خانم‌ها هم توجه كنند. همان حمایت از ما صورت بگیرد. فوتبال بانوان ارزش توجه را دارد. اگر به تیم ما توجه شود، نتایج بهتری هم می‌گیریم. این اولین سال بود كه فدراسیون خیلی خوب حمایت كرد و دیدید با اقتدار، قهرمان آسیا شدیم. فكر می‌كنم اگر همین روند را ادامه دهیم، بیشتر و بیشتر دیده می‌شویم.

* حالا دیگر مانده یک موفقیت جهانی. دو بار كه در آسیا قهرمان شده‌اید.
بله كاملاً درست می‌گویید. خب ما بازی‌های دوستانه با ایتالیا، روسیه و اوكراین داشتیم. این‌ها جزو بهترین تیم‌های جهان هستند ولی همه نتایج ما را دیدند. در حال حاضر جام جهانی‌ فوتسال بانوان به صورت رسمی راه‌اندازی نشده است. ما دو سال به مسابقات رفتیم و نتایج بد نبود. الان نسبت به آن سال‌ها پیشرفت بیشتری داشته‌ایم و مطمئناً اگر دوباره بازی‌ها برگزار شود، حتی می‌توانیم برای مقام جهانی تلاش كنیم. به هر حال این دیگر بسته به سیاست فدراسیون و مسئولان دارد ولی اگر به تیم ما برسند و پر و بال دهند، در جهان روی سكو خواهیم رفت.

با این بازی‌های درخشان حالا شانس لژیونر شدن را هم دارید، درست است؟
به خاطر حجابی كه داریم، نمی‌توانیم به هر تیمی برویم. بیشتر تیم‌های عربی و آسیایی می‌توانند ما را با حجاب قبول كنند ولی در آسیا لیگی قوی‌تر از لیگ خودمان نیست. به نظرم اشتباه است كه به تیم‌های آسیایی برویم چون پیشرفت نمی‌كنیم. شاید حتی پسرفت هم كنیم ولی تیم‌های اروپایی هم به خاطر حجاب‌مان، جذب‌مان نمی‌كنند.

شما با این بازی خوب‌تان حتماً می‌توانید آقایان را هم شكست دهید.
(خنده) ما بچه بودیم با آقایان فوتبال بازی می‌كردیم ولی الان واقعاً شرایط فرق دارد.

شما با این قهرمانی نشان دادید قهرمانی سال ۲۰۱۵ اتفاقی نبود چون آن‌موقع خیلی‌ها می‌گفتند این یك اتفاق بوده.
ببینید هیچ افتخاری اتفاقی به دست نمی‌آید. ما بعد از قهرمانی سال ۲۰۱۵ یك روز هم استراحت نداشتیم. ببینید ما عیدها و خیلی تعطیلات كنار خانواده‌مان نبودیم و در اردوی تیم حضور داشتیم. بالاخره وقتی این‌قدر تلاش می‌كنید، خدا جواب تلاش‌تان را می‌دهد. شاید هیچ‌كس نداند واقعاً ما چقدر سختی كشیدیم تا به اینجا رسیدیم. خوشحالم الان به همه ثابت كرده‌ایم چقدر قوی هستیم. تیم‌های ژاپن و چین و تایلند تیم‌های كوچكی نیستند. در اروپا بازیكن دارند. امكانات‌شان با ما قابل قیاس نیست. خیلی چیزها را با بازی خوب‌مان نشان دادیم.

گل پنجم تیم ملی استثنایی بود. خانم زارعی عجب گل نمایشی قشنگی زد.
ببینید هركدام از بچه‌های ما تكنیک خاص خودشان را دارند. زارعی قبلاً هم در آسیا چنین گلی زده بود. در لیگ هم بارها از این گل‌ها زده. یک‌جورهایی به زدن این گل قشنگ عادت دارد. همه بچه‌های ما این‌طوری هستند. هركس تكنیكی دارد. همین باعث می‌شود تا خانم‌های ایران با بقیه آسیا فرق كنند.

یک‌جورهایی انگار با گل‌های نمایشی خواستید نشان دهید چقدر قوی هستید.
نه ما نمی‌خواستیم نمایشی گل بزنیم. اگر كسی فوتبال كار كند این را متوجه می‌شود. شما وقتی تمرین می‌كنید، كم‌كم در انجام یك‌سری حركات تبحر پیدا می‌كنید. یک‌وقت‌هایی ناخودآگاه و با توجه به تمریناتی كه كرده‌اید، این‌طور گل می‌زنید.

برای یک روز هم كه روی جلد همه روزنامه بودید. البته این یک انتقاد به خود ما هم هست.
خیلی خوشحال شدیم این حمایت‌ها را دیدیم ولی امیدوارم فقط این‌طوری نباشد كه یكی، دو روز در صفحات روزنامه‌ها باشیم و درست مثل بعد از قهرمانی ۲۰۱۵ فراموش شویم و برویم تا دو سال دیگر كه قهرمان شدیم!

بازی فینال هم پخش نشد و...
نمی‌دانم واقعاً وقتی تیم حریف حجاب ندارند، شرایط چطور می‌شود ولی ما دوست داریم بازی‌های‌مان پخش شود. دوست داریم مردم بازی تكنیكی و تاكتیكی ما را ببینند. ببینید ما در چه شرایطی بازی می‌كنیم. حجاب ما در زمین كامل‌ترین حجاب است. امیدوارم روزی برسد كه همه بازی‌های ما را ببینند نه اینكه همه‌جا فیلتر شود و چند نفر به زور بتوانند شبكه پخش‌كننده بازی ما را پیدا كنند و ببینند. ما دوست داریم خانواده‌مان، پدرمان، برادران‌مان و... به سالن بیایند و بازی‌های ما را ببینند. بیایند و ببینند شبانه‌روزی برای چه چیزی تلاش كردیم. دوست داریم حداقل خانواده خودمان در سالن حاضر شوند.

حرف خاصی مانده؟
تشكر می‌كنم از شما. امیدوارم همین‌طور از فوتسال بانوان حمایت كنید. مطمئناً اگر این كار را كنید و هوای ما را داشته باشید، همه چیز بهتر و بهتر می‌شود.
خبرورزشی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
زندگی ما زنان ایرانی از همه جوانب فیلتر شده است مشکل فقط بازی های ورزشکاران زن نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین