کد خبر: ۵۲۳۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

کارگران هپکو مسیر خط آهن شمال - جنوب را گشودند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ساعاتی پیش در پی مذاکره با کارگران و قول مساعد برای پیگیری مطالبات قانونی، آنان مسیر راه آهن شمال - جنوب را گشودند.
آفتاب‌‌نیوز :
قتح الله حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط کنونی و دغدغه های موجود، کارگران مطالباتی دارند و تاکید می کنند که چرخ کار و تولید در این واحد صنعتی باید به گردش درآید. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: پیگیری های مدیریت ارشد استان و سایر مسئولان و مکاتبات و جلسات انجام شده با سازمان خصوصی سازی و دیگر ارگان های مرتبط برای تعیین تکلیف وضعیت هپکو ادامه دارد. 

حقیقی تصریح کرد: کارگران هپکو خواستار بازگشت رونق تولید به این واحد صنعتی هستند و مراتب حمایت مدیران استان به آنان ابلاغ شد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: پیگیری مشکلات خانواده هپکو در چارچوب قانون و در فضایی منطقی و به دور از هرگونه بهانه برای معاندان و دشمنان نظام و انقلاب دنبال می شود. 

واحد تولیدی صنعتی هپکو، به عنوان قطب تولید ماشین آلات راهسازی در منطقه خاورمیانه مطرح بود اما در سال های اخیر با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش ایرنا، جمعی از کارگران شرکت هپکو یکشنبه هفته جاری(23 اردیبهشت) با اجتماع مقابل در اصلی واحد تولیدی خواستار بازنگری در بهبود شیوه مدیریت و پرداخت معوقات خود شدند و از مسئولان درخواست کردند تا برای ساماندهی وضعیت شرکت صنعتی هپکو چاره اندیشی کنند. 

آنان همچنین در ادامه اعتراض به عملکرد ضعیف سهامدار اصلی، رکود شرکت و پرداخت معوقات روز دوشنبه نیز راه آهن سراسری شمال - جنوب را مسدود کردند. 

شرکت هپکو اراک در راستای اصل 44 قانون اساسی در اردیبهشت سال 1386 به بخش خصوصی واگذار شد که در سال های اخیر با معضلات کارگری همراه بوده است. 

دامنه اعتراضات کارگران هپکو در شهریور سال 96 به اوج خود رسید که با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مدیریت شد. 

واحد تولیدی صنعتی هپکو، به عنوان قطب تولید ماشین آلات راهسازی در منطقه خاورمیانه مطرح بود اما در سال های اخیر با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کند. 

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی تاسیس و از سال 1354 با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند شروع به فعالیت کرد. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی3000 دستگاه در سال 1363 آغاز شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین