کد خبر: ۵۲۴۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

ایلان ماسک جزئیات تونل های زیرزمینی لس آنجلس را فاش کرد / 150 مایل بر ساعت سرعت / هزینه 1 دلار برای هر سفر / مسیر ایمن و ضد زلزله

شرکت بورینگ به عنوان بخشی مهم از فعالیت های ایلان ماسک در حوزه تونل زیرزمینی لس آنجلس ، به طور رسمی اعلام کرد که هر یک ساعت رانندگی با سرعت 150 مایل برساعت این تونل 1 دلار هزینه خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
شرکت بورینگ به عنوان بخشی مهم از فعالیت های ایلان ماسک در حوزه تونل زیرزمینی لس آنجلس ، به طور رسمی اعلام کرد که هر یک ساعت رانندگی  با سرعت  150 مایل بر ساعت این تونل 1 دلار هزینه خواهد داشت.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،پس از مدت ها، بالاخره ایلان ماسک در خصوص پروژه تونل خود به طور کامل صحبت کرد. وی روز گذشته در جریان یک کنفرانس خبری همراه در مورد حفر کردن تونل  در لس آنجلس سخن گفت.

این کارآفرین میلیاردر در روز پنجشنبه مفهوم اصلی این تونل را به مخاطبان توضیح داد. وی گفت این یک سیستم شخصی "حمل و نقل" خواهد بود که تا 16 نفر را حمل می کند و 150 مایل در ساعت را طی خواهد کرد.

این بدین معناست که شما می توانید  از مرکز شهر لس آنجلس تا فرودگاه بین المللی این شهر را در عرض هشت دقیقه طی کنید. اما هزینه هر بار استفاده از این مسیر  خلاء تنها 1 دلار است. 

ایلان ماسک پیش بینی کرد که این مسیر جدید از ترافیک شدید منطقه پیشگیری کرده و سرعت حمل و نقل درون شهری را متحول کند.افزون بر این ها ماسک جزئیات پروژه ای را که قرار است  2.7 مایل از تونل ( از شمال به جنوب به موازات بزرگراه Interstate 405 )عبور کند، آشکار کرد. 

ماسک بیش از هر چیز در خصوص جزئیات تصمیم خود و دلایلی که باعث شده بود این تصمیم را بگیرد تاکید کرد. وی در جریان سخنانش به صراحت گفت که جهان امروز به تونل های مشابه و پلتفرم های حمل و نقل اینچنینی برای توسعه حرکت نیاز دارد.

ماسک در این رویداد گفت: "این تنها راهی بود که به فکر من رسید تا به حل  مسائل ترافیکی مزمن در شهرهای بزرگ  کمک کمک."

وی افزود که طی 16 سال گذشته در لس آنجلس، بزرگراه 405 " عملا یک جهنم متغیر بوده است و به جز افزایش ترافیک هیچ کارایی دیگری نداشته است.

این تونل ها هنوز بخشی بسیارکوچک  از ایده بزرگ  ایلان ماسک در خصوص توسعه سراسری هایپرلوپ ها را شامل می شود . اما خوشبختانه با هزینه ای بسیار کم به کاربران خدمات خواهنند داد.

ماسک در این سخنرانی تاکید کرد تونل های زیرزمینی مزیت بالاتری نسبت به تونل های هوایی دارند چرا که شامل محدودیت های آب و هوایی نمی شوند و البته در هر شرایطی سرعت خود را حفظ می کنند.

وی در مورد ایمنی این تونل ها نیز پاسخ داد که این تونل ها در برابر زلزله 100 در صد مقاوم هستند.

منبع: انتخاب  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین