کد خبر: ۵۲۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۴
عضو اقلیت شورای‌شهر خبر داد:

آبادگران جوان غیر قانونی است

آفتاب‌‌نیوز : وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، تاکید کرد: لیست‌هایی که ارائه شده‌اند تنها برای انحراف افکار عمومی هستند زیرا اسامی که در آنها وجود دارد اصلا صحت ندارند و واقعی نیستند. 

آشتیانی ارائه این لیست‌ها را «جنگ روانی» دانست و گفت: تشکلی به نام آبادگران جوان یک تشکل غیر قانونی است و همکاری برخی از گروه‌های سیاسی اصولگرا با این جمعیت، جای تعجب دارد. 

این عضو شورای شهر تهران افزود: وزارت کشور باید در مورد قانونی بودن یا غیر قانونی بودن این تشکل اظهار نظر کنند زیرا اگر این تشکل بدون مجوز رسمی مشغول به فعالیت سیاسی باشد در آینده باید شاهد این باشیم که گروه‌های مختلف بدون کسب مجوز دست به فعالیت سیاسی بزنند. 

وی خاطر نشان کرد: تنها یک ائتلاف آبادگران وجود دارد که 15 نماینده شورای شهر تهران و 30 نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی عضو آن هستند و هیچ‌کس حق ندارد که این عنوان را به نفع شخص یا گروه خود مصادره کند. 

آشتیانی سپس به نقش «محمود احمدی‌نژاد» در شکل‌گیری ائتلاف آبادگران اشاره کرد و تصریح کرد: اگر بنا باشد نام آبادگران در اختیار شخص یا گروهی قرار بگیرد، بهترین شخص برای این امر دکتر احمدی‌نژاد است که در ایام انتخابات دوره دوم شوراها به نیابت از شورای هماهنگی وظیفه مدیریت آبادگران را برعهده داشت.
 
وی با تاکید بر این نکته که «آبادگران حزب یا تشکیلات سیاسی نیست» اظهار داشت: ما به دنبال تنش در میان اصولگرایان نیستیم ولی این اخبار را که درباره لیست انتخاباتی برخی تشکل‌ها منتشر می‌شود را ساخته و پرداخته افراد و گروه‌هایی می‌دانیم که منافع خود را در خطر دیده‌اند. 

آشتیانی در عین حال با رد برخی تحلیل‌ها مبنی بر مخالفت اقلیت شورای شهر تهران با «محمد باقر قالیباف» شهردار تهران و نیز تکذیب وجود فراکسیو‌ن‌های 7 و 8 نفره در شورای شهر، گفت: تا جایی که اقدامات آقای قالیباف در مسیر قانون باشد، از‌ وی حمایت می‌کنیم اما اگر احیانا حرکت غیر قانونی را مشاهده کنیم، برای حفظ حقوق مردم درباره آن تذکر می‌دهیم. 

عضو شورای شهر تهران در پایان تصریح کرد: همانگونه که برای ثبت نام در انتخابات دوره دوم شوراها برنامه داشتم، اکنون هم به علت برنامه‌های شخصی به هیچ‌ عنوان قصد ثبت‌نام در انتخابات دوره سوم شورای شهر تهران را ندارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین