کد خبر: ۵۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۰
حملات انتخاباتی «حامیان دولت» آغاز شد

شبنامه‌ علیه خاتمی و هاشمی!

آفتاب‌‌نیوز : پخش این شبنامه‌های موهن که البته «اعلامیه»! نامیده شده بودند، چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که رهبری انقلاب اسلامی انتقادات شدیدی را علیه «اقدامات تخریبی» یک «گروه کوچک» و تندرو مطرح کردند. این «اعلامیه‌ها»! در تیراژی وسیع در مناطق مختلف مسیرهای راهپیمایی بزرگ روز قدس، خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران و محل برگزاری نماز جمعه پخش شد.

در یکی از این شبنامه‌ها عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی «باج خور» و دولت‌های سابق جمهوری اسلامی فاسد وخائن خوانده شده‌اند! در این اعلامیه که ظاهراً در دفاع از محمود احمدی‌نژاد نوشته شده (و در عمل وجهه ایشان را تخریب می‌کند) ادعا شده است: «دولت قبل برای این‌که دولت جدید در تنگنا قرار بگیرد از هیچ اقدامی فروگذار نکرد ... دولت خاتمی تا توانست به استقراض خارجی تن داد با علم به اینکه بدهی‌های خارجی کمر دولت جدید را بشکند و این بدهی‌ها هم اکنون یکی از راه‌آوردهای دولت قبل است که مشکلات فراوانی را برای دولت اصولگرا ایجاد کرده است»!

اعلامیه مزبور که امضای مجعول «جمعی از ایثارگران جوان» را در پای خود دارد؛ با تکرار موکد این ادعا که مافیای نفتی، افراد فاسد و... نمی‌گذارند دولت نهم وعده‌های خود را عملی کند! به گونه‌ای ناشیانه کوشیده است دکتر احمدی‌نژاد و دولت نهم را بسیار کارآمد نشان داده و مشکلات موجود را معلول سنگ‌اندازی و عدم همکاری دستگاه‌های خارج از کنترل دولت معرفی کند. به عنوان نمونه، در بخشی از این اعلامیه تلویحاً ادعا شده است که طرح ضربتی دولت برای رفع بیکاری می‌توانست این مشکل بزرگ ملی را کاملاً حل کند و صرفاً به خاطر عدم همکاری دستگاه‌های خارج دولت ناکام مانده است!

در این اعلامیه همچنین با دفاع اغراق‌آمیز از برخی برنامه‌ها و اقدامات دکتر محمود احمدی‌نژاد نظیر «سفرهای استانی»، «برکناری وزیر رفاه»، «سفرها و مذاکرات خارجی رئیس دولت نهم» و... ؛ این اقدامات «سند افتخار و پاکی دولت» خوانده شده و رسانه‌ها تهدید شده‌اند اگر دست از تضعیف و تخریب دولت برندارند به زودی پیرامون آن‌ها افشاگری خواهد شد.
پرونده هسته‌ای ایران نیز یکی دیگر از موضوعات ذکر شده در اعلامیه مجعول «جمعی از ایثارگران جوان» است. در این اعلامیه تلاش‌های تیم سابق هسته‌ای با بی حرمتی و طرح اتهامات ناراحت کننده به باد استهزا گرفته شده و این گونه ادعا شده است که به خاطر «سیاست‌های شخصی» دکتر احمدی نژاد، «ملت ایران اکنون در اوج افتخارات هسته‌ای قرار دارد و همه به خاطر این پیروزی‌های بزرگ و عظیم مدیون ایشان هستند»!

به نظر می‌رسد که پخش این شبنامه‌ها گام نخست از دورخیز گروه‌های تندرو و افراطی‌ای احتمالاً شناخته شده‌ای است که برای دو انتخابات خبرگان و شوراها خود را آماده می‌کنند. این گروه‌ها با آن که متاسفانه هیچ گاه از سوی دستگاه‌های متولی نظیر وزارت اطلاعات، وزارت کشور، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و... معرفی نشده‌اند، در چند انتخابات گذشته با پخش وسیع شبنامه، لوح فشرده و... در شهرهای مختلف، اتهامات سنگین بسیاری را در هیات «اصولگرایی» متوجه رقای خود، دولت‌های گذشته و عناصر معتدل جمهوری اسلامی کرده و از نامزدهای شناخته شده‌ای که برخی از آن‌ها هم‌اینک در قدرت قرار دارند، حمایت کرده‌اند.

فعالیت این گروه‌ها که در تضاد صریح با مواضع رهبری انقلاب و مصالح ملی قرار دارد، در حالی مجدداً آغاز شده که خبرگزاری‌های بزرگ کشور روز جمعه عملاً در قبال این اقدام سکوت پیشه کرده و صرفاً به پوشش مصاحبه خبرنگاران خود با مقامات مختلف در جریان راهپیمایی پرداختند. در این میان، «خبرگزاری مهر» تنها خبرگزاری مشهوری بود که با انتشار گزارشی به شدت منتقدانه و صریح پیرامون این رخداد، از محمود احمدی‌نژاد خواست «با توجه به توصیه‌های صریح مقام معظم رهبری بدون تعارف و برای حفظ سلامت انتخابات صریحا و سریعا دستور بررسی عوامل این اقدامات را به دستگاههای متولی صادر کند».

در بخشی از گزارش خبرگزاری مهر آمده است: «از آنجا که این افراد در سایت‌ها و یا اینگونه شبنامه‌های بی نام و نشان خود را مدعی طرفداری از رئیس جمهور محترم معرفی می کنند؛ جدا به نظر می‌رسد دکتر احمدی نژاد برای حفظ جایگاه ملی و شان فراگیر ریاست جمهوری و مصالح کشور و نظام، بایستی جلوی این موج نامقدس اتهام پراکنی و تولید نفرت در بدنه نظام را بگیرد و این باندها را از خویش برانند». 

آفتاب نیز از دکتر محمود احمدی‌نژاد یا حداقل سخنگوی محترم دولت می‌خواهد با توجه به این که این قبیل اقدامات در هیات حمایت و تمجید از دولت نهم و شخص رئیس‌جمهور انجام می‌شود، ضمن ابراز برائت صریح از این روش‌های متضاد با مواضع رهبری، خلاف منافع ملی، غیر اخلاقی و مخل «مهرورزی»، دستور لازم برای مقابله دستگاه‌های مسئول با آن را صادر نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۸۵/۰۷/۳۰
0
0
از آقای احمدی نژاد انتظار ميرود عليه اين تخريبها موضع خود را اعلام نمايد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین