کد خبر: ۵۲۴۶۴۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

انفجار چندین بمب در تایلند

تش تایلند اعلام کرد: جدایی طلبان مالایی تبار این کشور، مظنون به منفجر کردن چندین بمب در جنوب تایلند هستند که باعث زخمی شدن دستکم سه نفر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حملات در نزدیکی دستگاه‌های خودپرداز و شعب بانک‌ها در حداقل 14 مکان مختلف از چهار استان جنوبی «یالا»، «پاتانی»، «ناراتیوات» و «سونگکلا» انجام شده است.

بیش از یک دهه است که گروه شبه نظامی جدایی طلب مالایی تبار در بخش‌های مسلمان‌نشین تایلند فعالیت می‌کنند و از سال 2004 تا کنون جان حدود 7 هزار نفر را گرفته اند.

دولت پیشین تایلند با دعوت رهبران گروه‌های پیکارجوی جدایی طلب، به دنبال برقراری صلح در این کشور بود اما کودتا و حاکم شدن ارتش بر این کشور، باعث گره خوردن پیشرفت‌ها در مذاکره شد.

«پراموت پروم این» یک سخنگوی نیروهای امنیتی منطقه در خصوص حملات جدایی طلبان اظهار داشت: خشونت‌ها هر سال هنگام ماه رمضان افزایش می‌یابد.

به گزارش بانکوک پست ،هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را که شب گذشته انجام شد، بر عهده نگرفته است.

استان‌های «یالا»، «پاتانی» و «ناراتیوات» به صورت تاریخی بخشی از قلمرو سلطان‌نشین مسلمان شبه جزیره «مالایا» بودند که در سال 1909، تایلند این مناطق را به قلمرو خود اضافه کرد.

گروه‌های پیکارجوی جنوب تایلند اعلام کرده‌اند که برای داشتن کشوری مستقل، فعالیت می‌کنند.

«پرایوت چان اوچا» نخست وزیر دولت نظامی تایلند در ماه آوریل به رسانه‌های محلی گفت که دولتش از طریق وساطت مالزی - همسایه تایلند در جنوب - برای مذاکره با پیکارجویان پیشرفت‌های زیادی کرده است.

با این حال یک سخنگوی گروه پیکارجوی «مارا پاتانی» گفته است که پیشرفت‌ها کند بوده و دولت تایلند مقصر آن است.

تایلند با جمعیت حدود 69 میلیون نفری، از کشورهای عضو اتحادیه «جنوب شرق آسیا» موسوم به «آ سه آن» است.

رکنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین