کد خبر: ۵۲۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۶
پیشنهاد فوگتس به بایرنی‌ها:

«بكام» را به خدمت بگیرید

آفتاب‌‌نیوز : فوگتس 59 ساله که سابقه مربیگری تیم ملی اسکاتلند را نیز دارد این چنین می‌گوید: «متاسفانه اکنون بایرن با مشكل بازیكن طراح و بازیساز مواجه است. فوتبال امروز دیگر روی تاكتیك تیمی صرف نمی‌چرخد. این مشكل را به نسبت كمتر در تیم ملی هم می‌بینیم. شما ملاحظه می‌كنید در بایرن مونیخ همه بازیكنان می‌دوند، اما به كجا می‌رسند و چه عایدشان می‌شود. در حالی كه اگر یك شماره 10 یا به عبارتی یك هافبك سازنده مثل دكو، پیرلو یا ریكلمه را در اختیار داشتند آن وقت دویدن ها و زحمات دیگران هم نتیجه می‌داد. 

همه مرا به عنوان فردی منتقد می‌شناسند. من قصد تخریب یا زیر سوال بردن كسی را ندارم، بلكه دوست دارم تا فوتبال آلمان چه در رده باشگاهی و چه در سطح ملی همواره موفق عمل كند و حرف اول را در اروپا و جهان بزند.» 

برتی فوگتس در ادامه گفت: «بایرن مونیخ بازیكنان خوبی مثل اوتل جوان، فان بومل، صالح حمیدزیچ، دمیكلیس و یا هارگریوز كه پس از رفع مصدومیتش مهره خوبی برای سرخپوشان است، را در اختیار دارد، اما باعث تاسف است یك بازیكن خوب و سازنده را كه جلوی این ها حضور داشته باشد، در اختیار ندارند. زمانی پیشنهاد دادم تا آنها زین الدین زیدان را به خدمت بگیرند و خب این فرانسوی طراح به كار خود در فوتبال خاتمه داد.
اکنون چه اشكالی دارد اگر به جای او دیوید بكام را به تركیب تیم اضافه كنند. دیوید فقط یك گوش راست نیست، چون بازی خوب و سازندگی عالی او را در تركیب تیم ملی انگلستان هیچ كس نمی‌توانست انكار كند.
البته این را بگویم كه می‌دانم بكام در حال حاضر در آمادگی كامل بسر نمی‌برد و از روزهای اوجش فاصله گرفته، اما این وضعیت او دوامی نخواهد داشت و قابل تغییر است. اصلاً حضور بازیكنی مثل او و یا در آن برهه زیدان می‌تواند سطح بازی‌های بوندس لیگا را تغییر دهد.
همه ما می‌دانیم در حال حاضر بازی‌های عالی را در رقابت‌های دسته اول كشور شاهد نیستیم. باید قبول كنیم لیگ ما مثل لیگ انگلیس پویاپی و جذابیت ندارد. ضمن اینكه باید به این نكته هم اذعان كنم كه بازیكنان بزرگی مثل بكام در آلمان فقط می‌توانند برای بایرن بازی كنند نه تیم‌های دیگر، دلیلش هم این است كه بایرن تیم بزرگی است كه اسپانسرهای مالی بزرگ آنها را حمایت می‌كند.
در كل منكر شایستگی و لیاقت جوانان سرخپوش باواریایی نمی‌شوم، ولی امیدوارم بایرن مونیخ هر چه زودتر این تیم یك هافبك طراح را به خدمت بگیرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین