کد خبر: ۵۲۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۳

شایعه استعفای سولانا

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال در خصوص کناره‌گیری احتمالی مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا گمانه‌زنی‌هایی در طول دو هفته گذشته در بروکسل انجام شده است. در گزارش ناظر اتحادیه اروپا آمده است که سولانا در طول جنگ حزب‌الله لبنان و اسرائیل دریافت که او بدون اجازه کشورهای عضو نمی‌تواند اقدام موثری در این خصوص انجام دهد. 

در این گزارش همچنین با اشاره به شکست مذاکرات سولانا با مقام‌های ایرانی آمده است: بن‌بست موجود در تصویب قانون اساسی اتحادیه اروپا ممکن است به معنای این باشد که او دیگر قادر نخواهد بود در این سمت باقی بماند. 

انتشار اخباری در خصوص استعفای احتمالی سولانا در حالی صورت می‌گیرد که سخنگوی سولانا با رد هرگونه شایعه‌ای در خصوص سلامت جسمانی وی گفته است: فعالیت رسمی سولانا تا سال 2009 ادامه دارد و این به این معناست که جایی برای شخص دیگری وجود ندارد. 

سولانا در روزهای اخیر اعلام کرده بود که پیشنهاد غرب به ایران همچنان روی میز است و او با علی لاریجانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در همین خصوص در تماس است. سولانا همچنین تاکید کرده بود که درب مذاکره مذاکره با ایران همچنان باز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین