کد خبر: ۵۲۵۳۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۱

ملی-مذهبی‌ها نباید بیایند!

آفتاب‌‌نیوز : وی افزود: همچنین براساس ماده 29 این قانون، کسانی که در جهت تحکیم مبانی رژیم سابق نقش موثر و فعال داشتند، محکومین به غصب اموال عمومی، وابستگان تشکیلاتی به احزاب و سازمان‌ها و گروهک‌های غیر قانونی نمی‌توانند داوطلب انتخابات شوراها شوند. 

خبرنگا مذکور پرسید با توجه به نامه حضرت امام (ره) درمورد گروه‌های ملی ـ مذهبی آیا آنها شامل این قانون می‌شوند یا خیر؟ 

فدایی با بیان اینکه «هیچ ابهامی در این زمینه وجود ندارد»، پاسخ داد: هر گروهی که در قانون مشخص شده نمی‌توانند حضور داشته باشند شامل می‌شود و تشخیص این موضوع را به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده است. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تعیین تکلیف شورای شهرستان اظهار داشت: در این خصوص نامه‌ای به دولت نوشته‌ایم که پاسخ آن هم آمده و ما در حال بررسی حقوقی آن هستیم. 

نماینده تهران با تاکید بر اینکه «تجمیع انتخابات شهر ری و شمیرانات با تهران خلاف قانون است»، گفت: براساس اصل 100 قانون اساسی که هر شهر باید شورا داشته باشد، شهر ری و شمیرانات نیز شهرهای مستقل هستند و تجمیع انتخابات آنها با تهران خلاف قانون است. 

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخاابات شوراهای اسلامی کشور اضافه کرد: در سال 82 از شورای محترم نگهبان استفساریه در این خصوص به عمل آمد که شورای نگهبان نیز بر استقلال این دو شهرستان نظر داشت. در همین راستا با هیات‌های اجرایی مذاکره کردیم و آنها توصیه‌هایی را اعلام کرده‌اند که باید بر روی آن کار کارشناسی انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین