کد خبر: ۵۲۵۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۷
حداد عادل:

مجلس در مشت دولت نیست

آفتاب‌‌نیوز : وی گفت: مجلسی كه بدون استقلال، تابع دولت باشد برای دولت افتخار نیست. حداد عادل با بیان این كه مجلس قوه‌ی مستقلی است و گاهی هم منتقد دولت می‌شود، گفت: نقد دولت به معنای اعمال قدرت در مقابل آن نیست بلكه در یك نظام اداری كه مجلس برخاسته از رای مردم است، در مقابل یكدیگر قرار گرفتن و گردن‌كشی معنا ندارد.

وی با بیان این‌كه برخی انتقادهای مجلس از دولت را برنمی‌تابند گفت: كسانی كه این صحبت‌ها را می‌كنند دلسوز دولت و مجلس نیستند و باید عاقلانه و منصفانه به این امر نگاه كنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: در مجلس هفتم اراده‌ای برای تضعیف دولت وجود ندارد و ما با شعارهای اساسی دولت موافقیم.

حدادعادل اظهار داشت: ما عزم دولت را برای مبارزه با فساد می‌ستاییم و توجه دولت به شعار عدالت را آرمان خودمان می‌دانیم.

وی هم‌چنین با برشمردن برخی دیگر از ویژگی‌های مشترك دولت و مجلس و تصویب برخی طرح‌ها و لوایح دولت كه برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و مردم برخی استان‌ها صورت گرفته است، این موارد را نمونه‌هایی از همكاری دولت و مجلس دانست.

حدادعادل با خطاب قرار دادن نمایندگان مجلس گفت: سال سوم از مجلس، سالی است كه نمایندگان دیگر دغدغه‌ی آشنا نبودن به حوزه‌ها را ندارند و هنوز به فكر انتخابات بعدی نیستند. پس در این سال باید سال تصویب طرح‌ها و كارهای زیاد باشد.

وی ادامه داد: دولت هم جا افتاده و شرایط فعلی بهترین مزیت برای همكاری ایجاد كرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌كه هم‌اكنون متمم بودجه‌ی امسال به مجلس آمده است، به دولت توصیه كرد؛ برای این‌كه مجلس در بررسی لایحه‌ی بودجه‌ی سال 86 با مشكلات سال‌های پیش مواجه نشود، این لایحه هرچه زودتر به مجلس ارایه شود.

وی هم‌چنین گفت: مردم در چند سال گذشته با حضور خود در انتخابات، یك پیام را به مسوولان داده‌اند و آن این است كه راه خدمتگزاری به مردم و راهگشایی از مشكلات آن‌ها، رفع تنگناهای مردم است و با جار و جنجال و سوءاستفاده از مفاهیم آزادی نمی‌توان كسی را خوشبخت كرد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین