کد خبر: ۵۲۵۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

تلاش 10 ساعته تیم‌های امداد برای نجات خانواده گرفتار در سیل

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از تلاش بی‌وقفه و 10 ساعته تیم‌های امداد و نجات و سیلاب برای نجات خانواده گرفتار در سیل خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
شهرام میرزایی با بیان این‌که 7 تیم متشکل از 2 تیم آنست و 5 تیم امداد و سیلاب به منطقه اندآباد علیا و سفلی اعزام شده بودند، اظهار کرد: از همان لحظات اولیه که گزارشی مبنی بر مفقود شدن سه عضو یک خانواده در سیل شامگاه دیروز دریافت شد، اعضای تیم امداد امداد و نجات هلال‌احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند ولی متاسفانه جسد دو نفر از اعضای این خانواده در حالی که غرق شده بودند پیدا شد.

این مسئول ادامه داد: در واقع پسر خانواده (18 ساله) و یک مرد 40 ساله در اثر تلاطم سیلاب غرق شدند و هلال‌احمر با تلاشی چند ساعته موفق شد که جسد این دو نفر را با فاصله زمانی طولانی از هم پیدا کند. ولی خوشبختانه مرد حدود 50 ساله عصر دیروز زنده بیرون کشیده و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر، تسکین‌دهندگان آلام بشری هستند و حضور آن‌ها آرامش را برای مردم به ارمغان می‌آورد. این در حالی است که عوامل امداد و نجات سیلاب به محض حضور در روستاهای سیل‌زده، بلافاصله عملیات امدادرسانی از قبیل تخلیه آب و انتقال افراد ساکن در منازل تخریب شده به منازل دیگر روستاییان را انجام می دهند.

میرزایی تصریح کرد: اعضای این خانواده سه نفره از اهالی روستا نبوده و برای تفریح به این منطقه رفته بودند. این در حالی است که با توجه به بارندگی‌های اخیر، دستگاه‌های امدادرسان و مدیریت بحران دائم این هشدار را می‌دهند که شهروندان از حضور در نواحی آبگیر و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند. ولی متاسفانه عده‌ای هنوز هم بدون توجه به هشدارها و علایم جان خود را به مخاطره می‌اندازند.   

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین