کد خبر: ۵۲۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۴
جلالی‌زاده از دلایل هجمه جدید می‌گوید

خاتمی تنها تریبون اصلاح‌طلبان است

آفتاب‌‌نیوز : جلالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب توضیح داد: با توجه به اینکه آقای خاتمی دو دوره در انخابات ریاست جمهوری از آرای اکثریت مردم برخوردار بودند و از طرفی با عنایت به شخصیت جهانی و فکری ایشان، انتظار مردم از خاتمی آن است که بتواند در مجامع مختلف در خصوص مسائل مهم مملکتی اظهارنظر کند.

وی با بیان اینکه «با توجه به خودسانسوری شدید در مطبوعات، چاره‌ای جز اظهارنظر از سوی خاتمی نیست»،گفت:«روندی که در کشور ما برای یکدست کردن حاکمیت آغاز شده، قصد خاموش کردن صدای منتقد در کشور را دارند. به خصوص که پس از روی کار آمدن دولت نهم فضای مسکوت و سردی بر دانشگاه‌ها حاکم شده و خودسانسوری در مطبوعات تشدید شده و همچنین فشار بر مطبوعات محلی افزایش یافته است».

جلالی‌زاده تصریح کرد: با توجه به مسائل فوق‌الذکر، تنها کسی که می‌تواند و باید در مقطع حساس صدای مردم باشد و از حقوق مردم دفاع کند آقای خاتمی است.

وی سپس با اشاره به پخش شبنامه علیه خاتمی در نماز جمعه روز قدس افزود:«مخالفان اصلاحات درصددند با هدف قرار دادن خاتمی و هجمه به ایشان شاید بتوانند هم دیگران را بترسانند و هم ایشان را وادار به سکوت کنند».

نماینده مردم سنندج در مجلس ششم در ادامه،‌ درباره اتهام خیانت به دولت خاتمی در شبنامه اخیر، تأکید کرد: «مخالفان آقای خاتمی چه بخواهند و چه نخواهند وی ثابت کرده است که در دوره ریاست جمهوری خود به مردم خیانت نکرده، شاید فرصت‌سوزی‌هایی از طرف دولت ایشان شده باشد اما مردم می‌دانند که اگر خاتمی به دنبال منافع جناحی و شخصی بود، امروز وضعیت بهتری داشت».

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت همچنین با اشاره به اظهارات اخیر خاتمی مبنی بر اینکه «سازوکارهای مجلس خبرگان با روح قانون اساسی متناسب نیست»، گفت: عملکرد گذشته شورای نگهبان در انتخابات مجلس و خبرگان شائبه‌هایی در ارتباط با بی‌طرفی شورای نگهبان در اذهان مردم ایجاد کرده و باعث شده که سلامت انتخابات زیر سوال برود. بنابراین به نظر می‌رسد شورای نگهبان نیاز به ترمیم شخصیتی و اعتمادسازی مجدد دارد. 

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به برخورد جناحی شورای نگهبان و خارج شدن از مرز بی‌طرفی، علمای مستقل و اصلاح‌طلب به دلیل نگرانی از رد صلاحیت و مردود اعلام شدن در امتحان و زیر سؤال رفتن شخصیت علمی و اجتماعی خود در انتخابات خبرگان ثبت نام نمی‌کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین