کد خبر: ۵۲۶۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

تاثیر هنر بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیر برنامه‌های فرهنگی و هنری در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، حاشیه‌نشینی و ... می‌تواند با فعالیت اصحاب فرهنگ و هنر کاهش یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید عباس صالحی در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر کرج و فردیس که در سالن سیروس صابر اداره کل ارشاد البرز برگزار شد، اظهار کرد: مسؤولان باید گوش شنوای هنرمندان باشند و برای حل مشکلات آنها گام بردارند. البرز می‌تواند به عنوان نگین فرهنگ و هنر کشور مطرح شود و به عنوان استان پیشران در حوزه فرهنگ ادب نشر و ... کشور بدرخشد و جایگاه شایسته‌ای در این بخش کسب کند.

او با بیان اینکه البرز و به ویژه کرج در حوزه‌های فرهنگی و هنری ظرفیت‌های زیادی دارد، اضافه کرد: این استان میزبان شخصیت‌های هنری و فرهنگی برجسته‌ای است و این نوید بخش اتفاق‌های خوبی برای این استان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به افتتاح چند سالن سینما در یک سال و نیم آینده، ابراز کرد: طی یک سال و نیم آینده بیش از ۲۰ سالن سینما به البرز اضافه می‌شود.

صالحی با تاکید بر حمایت بخش خصوصی برای ارتقای زیرساخت‌های بخش فرهنگ و هنر، گفت: بخش دولتی با کمک بخش خصوصی باید فرصت‌های وسیع سرمایه‌گذاری در البرز را فراهم کند. برای ارتقای زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر البرز حتما نباید به باریکه جوی اعتباری دولت دل ببندیم چون کرج شهرستانی سرمایه‌پذیری است.

او با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر باید نقش به‌سزایی در اشتغالزایی داشته باشد، افزود: اگر دنبال شغل‌های سریع‌الوصول هستیم باید به حوزه فرهنگ و هنر توجه کنیم. توجه به مشاغل حوزه فرهنگ و هنر که سرمایه نسبتا کمی می‌خواهند می‌تواند به رفع مشکل اشتغال این استان کمک کنند. در کارگروه اشتغال استان باید به حوزه فرهنگ و هنر توجه شود.

به گزارش ایسنا، وزیر ارشاد با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی توضیح داد: اصحاب فرهنگ و هنر می‌توانند نشاط و امید اجتماعی را بالا ببرند. باید تعداد نشست‌های صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر را افزایش دهیم تا فعالان این عرصه با فراغ بال دغدغه های خود را مطرح کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین