کد خبر: ۵۲۶۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

پرداخت نامحدود سپرده‌های ثامن‌الحجج تا سقف ۳۰۰ میلیون

در حالی برای پرداخت سپرده‌های ثامن الحجج فرآیند مرحله‌ای و براساس روالی خاص تعیین شده بود که با تصمیم اخیر قرار بر این شده تا سپرده‌گذاران بدون محدودیت زمانی بتوانند با مراجعه به شعب سپرده‌های تا سقف 300 میلیون تومان خود را تسویه و دریافت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
"ثامن‌الحجج"، یکی از بزرگترین موسسات اعتباری غیرمجاز بود که در دوران فعالیت خود حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان سپرده را از نزد یک میلیون سپرده‌گذار جذب کرد، اما بعد از فروپاشی این موسسه در سال ۱۳۹۴ تعهدات آن به بانک پارسیان واگذار شد و این بانک طی فرآیندی مرحله‌ای و براساس دستورالعمل بانک مرکزی تعیین تکلیف سپرده‌گذاران را در دستور کار قرار داد به طوری که این پرداخت‌ها از ارقام پایین شروع و تا ۳۵ میلیون تومان پیش رفت. در سال ۱۳۹۵ بود که با سیاست جدید قرار بر این شد تا سپرده‌های تا سقف ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومان نیز تعیین تکلیف شود به این صورت که سپرده‌گذاران دارای این مبالغ با مراجعه به شعب هر کدام تا ۳۵ میلیون تومان دریافت و طی تعهدی کتبی اعلام می‌کردند که تا مدت ۱۴ تا ۱۷ ماهه بعد از آن مدعی مابقی مبالغ نیستند تا این‌که بانک پارسیان بعد از زمان تعیین شده مابقی پول آن را تسویه کنند. از این‌رو از سال گذشته و با سررسید مهلت‌های ۱۴ و ۱۷ ماهه تعیین شده سپرده‌گذاران مراجعه و مابقی پول خود را تا سقف‌های تعیین شده دریافت می‌کردند.

به گزارش آفتاب نیوز؛ اما اخیرا بانک پارسیان تغییراتی در روال پرداخت‌ها ایجاد کرد به طوری که  محدودیت زمانی را برای سپرده‌گذاران برداشته است و در این حالت دیگر نیاز نیست که سپرده‌گذار منتظر بماند تا ۱۴ یا ۱۷ ماه از زمان تعهدنامه وی گذشته و بعد به بانک مراجعه کند. بر این اساس از امروز (شنبه) تمام کسانی که تا  هشتم خردادماه سال جاری تعهدنامه دریافت کرده‌اند، می‌توانند بدون این‌که منتظر سپری شدن دوره‌ای باشند به شعب مراجعه کرده و مابقی مبالغ خود که ۳۵ میلیون تومان آن را قبلا دریافت کردند، اکنون تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسویه کنند.

براساس آنچه که پیشتر  پرویزیان  – مدیرعامل بانک پارسیان – اعلام کرده حدود ۵۵۰۰ نفر از سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج دارای سپرده‌های بالای ۳۰۰ میلیون تومان هستند که هنوز تکلیف آنها مشخص نیست. این در حالی است که اخیرا پزشکیان – عضو کمیته نمایندگان سران سه‌قوا برای تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز- اعلام کرده است که در مورد پرداخت سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده و احتمالا به زودی نحوه مراجعه و پرداخت‌ها اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
پرداخت پول افراد طماع از جیب من و شما و از بودجه ی مملکت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین