کد خبر: ۵۲۶۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
هنرمند موسیقی نواحی عنوان کرد

۲۰۰۰ کیلومتر آمدم تا مشکلات را به رییس‌جمهور بگویم

یکی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی اقوام سیستان و بلوچستان که در مراسم افطاری رییس جمهور حاضر بوده است، گفت: در فرصتی که پیش آمد درباره مشکلات شهر چابهار، اداره ارشاد و هنرمندان جوان این شهر که به کار گرفته نمی‌شوند، صحبت کردم. رییس جمهور هم به صحبت‌های من گوش کرد و نمی‌دانم تاثیری خواهد داشت یا نه.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق بلوچ‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه در مراسم افطاری رییس جمهور که ۱۰ خرداد ماه برگزار شد، درباره چه موضوعاتی با حسن روحانی صحبت کرده است، بیان کرد: هنرمندان بسیاری در این مراسم حضور داشتند و همه به دنبال موقعیتی بودند که با رییس جمهور صحبت کنند. اما در فرصتی که برای من پیش آمد گفتم که دو هزار کیلومتر مسافت را طی کرده‌ام تا دعوت شما را اجابت کنیم و در این مراسم افطاری حاضر شوم تا درباره مشکلات هنرمندان ساکن چابهار صحبت کنم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ او افزود: بسیاری از هنرمندان جوان چابهار هم تحصیلات دارند و هم خدمت سربازی رفته‌اند اما از آنها در نهادهای دولتی به کار گرفته نمی‌شود. اداره ارشاد اسلامی چابهار هم نیرو و امکانات کافی ندارد، اگر امکانش وجود دارد از هنرمندان جوان این منطقه حداقل در این بخش استفاده شود.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی اقوام ادامه داد: درخواست کردم دولت نگاهی به بخش‌های دیگر چابهار هم بیندازد. هنرمندان چابهار قشر محرومی شده‌اند. بیشتر هنرمندان موسیقی اقوام نه حقوق‌بگیر هستند و نه کاسب، پس این افراد باید چگونه زندگی خود را بگذرانند. با این روند بعد از مدتی هنر خود را رها و راه‌های دیگر برای کسب درآمد انتخاب می‌کنند.    

بلوچ‌نسب همچنین اعلام کرد: نامه‌ای نیز درباره مشکلات هنرمندان چابهار نوشته بودم که تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ سید عباس صالحی ـ کردم و نمی‌دانم چه زمانی به آن پاسخ داده خواهد شد.

اسحاق بلوچ‌نسب، خواننده و نوازنده تنبورک اهل چابهار است. این هنرمند سال‌هاست که در حوزه موسیقی نواحی سیستان و بلوچستان کار می‌کند و سابقه برگزاری کنسرت موسیقی اقوام در کشورهای دیگر را نیز داشته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین