کد خبر: ۵۲۶۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
فرمانده سپاه تهران بزرگ:

هیچ مشکل و نگرانی امنیتی برای مراسم ارتحال امام وجود ندارد

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ستاد اجرایی سالگرد ارتحال امام (ره) با تاکید بر این که هیچ مشکل و نگرانی امنیتی برای مراسم ارتحال امام وجود ندارد، اظهار کرد:‌ هر گونه اقدام و نقشه‌ای برای بر هم زدن امنیت مراسم در نطفه خفه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ صبح  امروز (شنبه) در نشستی خبری اظهار کرد:‌ مطابق سال‌های قبل قرارگاه شهید فهمیده مسئولیت برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام را بر عهده دارد. این قرارگاه کار برگزاری مراسم سالگرد  امام را از اواخر سال قبل و با 24 کمیته مختلف و همراهی 19 دستگاه دولتی وخدمات عمومی آغاز کرد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط خوبی در زمینه‌ی مسائل امنیتی داریم گفت: اشراف اطلاعاتی ما برای مراسم ارتحال امام از مرزها تا تهران برقرار است و درطول این مدت از توانایی‌های اطلاعاتی و امنیتی و دفاعی قابل قبولی برای تامین امنیت مراسم ارتحال استفاده کرده‌ایم و به مردم اطمینان می‌دهیم که فرزندان آنها  هر گونه اقدام و نقشه‌ای را در نطفه خفه خواهند کرد و هیچ مشکل و نگرانی امنیتی وجود نخواهد داشت.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ستاد اجرایی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به حضور رسمی زائران حرم امام(ره) از 9 استان  کشور خاطر نشان کرد:‌ پیش بینی‌ها و تدارکات لازم برای حمل و نقل ، اسکان و افطار و بازگشت زائران و شرکت کنندگان در مراسم ارتحال امام انجام شده است همچنین هماهنگی‌های مربوطه برای استقرار واحدهای اورژانس و بهداشت و همچنین استقرار واحدهای راهنمایی و رانندگی در طول مسیر به ویژه اطراف حرم امام(ره) انجام شده است.

یزدی بابیان این که تا روز برگزاری مراسم نیروهای قرارگاه شهید فهمیده درآماده باش صددرصد در اطراف حرم امام خمینی (ره) مستقر خواهند بود اظهار کرد:‌مراسم سالگرد ارتحال امام از سال17:30 آغاز می‌شود و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب پایان می‌یابد همچنین فرصت یک ساعته‌ای فراهم شده تا مردم تهران بعد از مراسم پیش از زمان افطار  به سمت منازل خود بازگردند.

وی همچنین درباره‌ امکان تصویر برداری هوایی  از مراسم توسط رسانه‌های مختلف گفت:به دلیل شرایط امنیتی پرواز هر گونه ریز پرنده و سایر پرنده‌ها در محدوده حرم امام (ره)ممنوع است و تنها واحدهایی از صدا و سیما امکان تصویر برداری هوایی را خواهند داشت.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ستاد اجرایی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به آماده باش ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری تهران خاطر نشان کرد: در مراسم امسال مانند سالهای قبل مهمانهای خارجی از جمله نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و سفارت‌خانه‌ها در مراسم حضور خواهند داشت.

یزدی همچنین در توصیه‌ای از  زائران و شرکت کنندگان درمراسم ارتحال امام(ره) خواست که ضمن توجه به نکات امنیتی که توسط مسئولان امنیتی در طول مراسم اعلام می‌شود ، جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک  و تاخیر در زمان رسیدن به مقاصد خود ، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

به گزارش فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد:‌اقدامی که دشمنان مردم ایران در زدودن  افکار امام (ره)در جامعه انجام می‌دهند موضوع جدیدی نیست امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم که دشمنان سعی دارند با بهره گیری از مشکلات موجود در کشور به ویژه مسائل اقتصادی امام(ره) و افکار ایشان را زیر سوال ببرند اما به لطف خدامردم ما از آگاهی خوبی برخوردارند.

وی  با بیان  این که  جوانان ما به اندازه روسای جمهور،وزرای خارجه و دیپلمات‌های برخی از کشورهای مدعی دارای  اطلاعات  هستند ،افزود:‌ دشمنان ما حتما دشمنی خود را ادامه خواهند داد؛ چرا که آنها ضربه بسیار بزرگی از افکار امام (ره‌)‌ خورده‌اند، بنابراین ماهیچ گونه نگرانی نداریم که افکار آنها بر افکار امام خمینی(ره) غلبه پیدا کند چرا که برتری افکار امام (ره)در تقابل باآنها بسیار روشن است.

یزدی در پایان با تکیه بر لزوم توجه به آرمانهای امام راحل  و انقلاب اسلامی در کشور گفت: انتقال آرمان‌های امام راحل به جامعه فقط بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست بلکه هه مسئولان و نظام در این زمینه وظایفی به عهده دارند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین