کد خبر: ۵۲۶۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹

استقبال چین، ژاپن و کره‌جنوبی از اظهارات ترامپ درباره دیدار رهبر کره‌ شمالی

رییس‌جمهوری آمریکا بعد از صحبت با یکی از دستیاران نزدیک رهبر کره شمالی در کاخ سفید، گفت که با کیم جونگ اون دیدار می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :
اظهارت رییس‌جمهوری آمریکا درباره دیدار با رهبر کره‌شمالی در 10 روز آینده با استقبال کره‌جنوبی، چین و ژاپن روبه‌رو شده است.

دولت چین اعلام کرده است که دیدار رهبر کره ‌شمالی و رییس‌جمهوری آمریکا کلید خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره است.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن هم گفته است، دولت این کشور تلاش خواهد کرد این دیدار برای حل موضوعات هسته‌ای، موشکی و آدم‌ربایی به موفقیت برسد.

دولت ژاپن همچنین سعی دارد موضوع آدم‌ربایی شهروندان این کشور توسط کره‌شمالی در گذشته را هم در موضوعات دیدار پیش رو بگنجاند.

رییس‌جمهوری آمریکا یک هفته پیش گفته بود که ملاقات سنگاپور را لغو می‌کند اما حالا می‌گوید در همان تاریخ از پیش برنامه‌ریزی شده یعنی ۱۲ ژوئن با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. ترامپ این خبر را پس از دیدار با ژنرال کیم یونگ-چول، از دستیاران نزدیک رهبر کره شمالی در کاخ سفید و دریافت نامه‌ رهبر کره‌شمالی اعلام کرد.

دفتر مون جائه-این، رییس‌جمهوری کره جنوبی گفته است، سئول با اشتیاق اما در عین حال با بردباری در انتظار اجلاس سران آمریکا و کره‌شمالی است.

دونالد ترامپ و کیم جونگ-اون درباره پایان رسمی جنگ کره و همچنین عاری ساختن شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای صحبت خواهند کرد.

رییس‌جمهوری آمریکا بعد از صحبت ژنرال کیم یونگ-چول در کاخ سفید گفت، پایان رسمی جنگ کره در برنامه گفت‌وگوهایش با کیم جونگ-اون خواهد بود.

جنگ کره در سال ١٩٥٠ با حمله کره‌شمالی به کره جنوبی آغاز شد. در این جنگ، اتحاد جماهیر شوروی سابق و چین از کره شمالی حمایت می‌کردند و در مقابل، یک ائتلاف‌بین المللی مورد حمایت سازمان ملل به رهبری آمریکا دفاع از کره‌جنوبی را برعهده گرفته بود. جنگ کره پس از تلفات سنگین به هر دو طرف، در سال ١٩٥٣ با امضای "توافقنامه ترک مخاصمه" پایان یافت اما آمریکا و کره جنوبی هنوز معاهده صلح با کره‌شمالی امضا نکرده‌اند و دو طرف هنوز رسما در حالت جنگ به سر می‌برند. امضای معاهده صلح از جمله خواست‌های همیشگی کره‌شمالی بوده است.

رییس‌جمهوری آمریکا اضافه کرد که انتظار ندارد در جریان دیدار سنگاپور در مورد عاری شدن کامل شبه‌جزیره کره از جنگ‌افزارهای هسته‌ای توافقی حاصل شود.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ گفت، این موضوع نیازمند زمان است اما دو کشور در حال بهبود روابط هستند.

چند ساعت بعد از اظهارات جدید دونالد ترامپ، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفت، در دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی، موضوع حضور نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی مطرح نخواهد شد.

رهبر کره شمالی گفته است به نوعی از عاری‌سازی منطقه از تسلیحات هسته‌ای پایبند است اما در این مورد توضیح بیشتری نداده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین