کد خبر: ۵۲۷۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳

جنجال اظهارات هیتلری رهبر راست‌های افراطی آلمان

یکی از رهبران حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان با کم‌اهمیت دانستن جنایات آدولف هیتلر و نازی‌ها جنجال به پا کرد. او گفت: این فضله کوچکی از پرنده روی تاریخ ۱۰۰۰ ساله مملو از موفقیت آلمان است.
آفتاب‌‌نیوز :
آلترناتیو برای آلمان بزرگترین حزب اپوزیسیون در پارلمان آلمان با بیش از ۹۰ نماینده است. الکساندر گائولند، از رهبران ضد مهاجرتی و اسلام‌ستیز این حزب در کنگره جوانان حزبش گفت که تاریخ کشور آلمان بیش از آن ۱۲ سالی است که رژیم نازی‌ها بر آن حکومت کردند.

او گفت: بله ما به گناهمان در آن ۱۲ سال حکومت نازی‌ها اذعان داریم اما تاریخ پرعظمتی داریم و تاریخ ما فاخرتر از آن است که آن ۱۲ سال لعنتی آن را ویران کند. هیتلر و نازی‌ها تنها فضله‌ای از یک پرنده روی تاریخ ۱۰۰۰ ساله مملو از موفقیت آلمان هستد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنان این قانونگذار آلمانی موجب شد تا رئیس حزب اتحادیه دموکرات مسیحی محافظه‌کار آنگلا مرکل فورا واکنش نشان داده و بگوید آلترناتیو برای آلمان (ای‌اف‌دی) چهره واقعی خودش را نشان می‌دهد. او در پیامی توئیتری نوشت: ۵۰ میلیون قربانی جنگ، هولوکاست و کل جنگ چیزی جز "فضله پرنده" برای ای‌اف‌دی نیست. این همان چیزی است که این حزب واقعا پشت ماسک بورژوایی خودش به نظر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین