کد خبر: ۵۲۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۰
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد

فرجام خوب مذاکره با ایران برای اروپا

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آفتاب سخنگوی وزارت خارجه امروز یکشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «آیا راه‌اندازی این ‌آبشار ربطی به نتیجه مذاکرات لاریجانی و سولانا داشته یا خیر» گفت: نتیجه مذاکرات لاریجانی و سولانا در این خصوص تاثیری نداشته است. 

حسینی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده تصریح کرد: این اقدام ادامه فعالیت‌های قانونی گذشته ما در بخش تحقیقات و توسعه زیر نظر آژانس است. 

وی در ادامه با تاکید براینکه مسیر مذاکره بهترین روشی است که می‌تواند فرجام خوبی برای طرفین به همراه داشته باشد گفت: آنچه ایران بارها گفته این است که مسیر مذاکره بهترین روشی است که می‌تواند به فرجام خوبی برای طرفین منجر بشود و باز هم تاکید می‌کنیم که نتایج و پیشرفت‌های مذاکرات لاریجانی ـ سولانا می‌تواند مبنای خوبی برای ادامه مذاکرات باشد. 

حسینی درخصوص پاسخ ایران به غرب در صورت تحریم گفت: کشورهای اروپایی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تهیه کرده‌اند و به طور غیر رسمی بین کشورهای عضو شورای امنیت توزیع کرده‌اند، وی همچنین با اشاره به اینکه ایران به موقع اعلام می‌کند چه تصمیمی اتخاذ می‌کند افزود: تا زمانی‌که این پیش‌نویس مراحل خود را سپری کند ما تصمیمات خود را در این خصوص خواهیم گرفت. 

حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مانوری که فردا با حضور آمریکا در کشورهای قطر و کویت در خلیج فارس انجام می‌شود، گفت: این مانور به هیچ‌وجه علیه جمهوری اسلامی ایران نیست. 

حسینی در این خصوص گفت: موضع اصولی ما این است که امنیت منطقه را کشورهای منطقه بهتر از هر طرف دیگری می‌توانند تامین کنند. بارها تاکید کرد‌ه‌ایم که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در کنار ایران و عراق بهترین ظرفیت و توانمندی را دارند تا با در نظر گرفتن مصالح منطقه به یک پیمان همه جانبه امنیتی دست یابند. 

حسینی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر بازرسی کشتی‌های ایرانی هنگام برگزاری مانور نظامی آمریکا در خلیج فارس خاطر نشان کرد: مطلبی در خصوص بازرسی کشتی‌های ایرانی مطرح نبوده و آنچه در اظهارات مسئولین مختلف مطرح شده این است که این مانور به هیچ‌وجه علیه جمهوری‌ اسلامی ایران نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین