کد خبر: ۵۲۷۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

صرف غذاهای آماده منجر به آسم می‌شود

فوق تخصص آسم و آلرژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: غذاهای آماده که این روزها تبلیغات گسترده ای برای مصرف آنها انجام می شود، در بروز بیماری آسم تاثیر گذار است.
آفتاب‌‌نیوز :
کلانتری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: غذاهای آماده و یا فست فودها به دلیل اینکه مواد افزودنی و نگهدارنده در آنها استفاده می شود آسم را تشدید می کند.

وی با بیان اینکه به دلیل مشغله های کاری و زندگی، استفاده از غذاهای آماده در خانواده های ایرانی رواج زیادی دارد، اظهار داشت: امروزه مردم رغبت بیشتری برای مصرف این غذاها دارند، در حالیکه باید بدانند مواد افزودنی و نگهدارنده استفاده شده در غذاهای آماده می تواند منجر به عوارضی برای سلامت بدن از جمله بروز آسم شود.

کلانتری ادامه داد: آسم بیماری مزمنی است که راهها و مجاری تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد و به دلیل متورم شدن مجاری تنفسی و ایجاد التهاب، با کوچکترین تماس با عامل محرک مواد حساسیت زا این مجاری تنفسی و شش ها دچار انقباض می شوند.

این فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه 30 درصد تهرانی ها آسم دارند، تصریح کرد: شیوع آسم معمولا از سنین کودکی رخ می دهد و ژنتیک و محیط دو عامل تاثیر گذار در تشدید این بیماری هستند.

کلانتری به مردم توصیه کرد از غذاهای آماده کمتر استفاده کنند و میوه های خشک نیز زیاد نخورند زیرا ماده ای به نام سولفیت در این میوه ها، آسم را تشدید می کند.

وی با اشاره به اینکه درمان آسم با کمتر مصرف کردن فست فودها و داروهای شیمیایی قابل کنترل است، گفت: طب سنتی تاثیری در درمان آسم ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین