کد خبر: ۵۲۷۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

پرداخت نشدن طلب 42 میلیاردی چغندرکاران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طلب ۴۲ میلیارد تومانی چغندرکاران لرستانی پس از ۲ سال هنوز پرداخت‌ نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«عبدالرضا بازدار» در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم پرداخت  مطالبه کشاورزان چغندکار لرستانی، افزود: در کشور بخش عمده‌ای از مطالبه چغندرکاران نزد کارخانه‌ها باقی مانده است و آنان هنوز طلب خود را دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که قراردادها با کشاورزان متفاوت و طی سه مرحله انجام شده است، گفت: یکی از علل پرداخت نکردن مطالبه چغندرکاران انباشت شکر در انبارهاست و کارخانجات هنوز نتوانسته‌اند شکر استحصالی ازچغندر را به فروش برسانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  تصریح کرد: کارخانه‌های قند پیش از کاشت چغندر قراردادی در سه مرحله با کشاورزان منعقد می‌کند که قرارداد نخست حین تحویل محصول، قرارداد دوم در ازای شکر و قرارداد سوم در صورت فروش محصول بوده است.

به گزارش ایسنا،بازدار تصریح کرد: چغندرکاران لرستانی 42 میلیارد تومان نزد پنج کارخانه قند طلب دارند که هنوز پرداخت‌ نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: کارخانه قند لرستان 104 میلیارد و 500 میلیون تومان چغندر از کشاورزان خریداری کرده است و تنها 18 میلیارد تومان از طلب چغندرکاران را پرداخت شده که این کارخانه قول داده تا پایان هفته بخش عمده‌ای از طلب مذکور را پرداخت کند.

وی یادآور شد: عرضه و تقاضای این محصول سبب شده مطالبه کشاورزان تا دو سال پرداخت نشود بنابراین پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد تا مطالبه به‌حق مردم پرداخت شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین