کد خبر: ۵۲۷۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۱

توصیه متکی به خالد مشعل

آفتاب‌‌نیوز : وزیر امور خارجه ایران که شب گذشته نامه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران را تقدیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه کرده بود در دیدار با خالد مشعل ضمن استقبال از هر گامي برای حفظ وحدت ميان گروه‌های فلسطينی، متذكر شد که وفاق ملی و وحدت گروه‌های فلسطينی نخستين و مهمترين گام در مسير مبارزه با اشغالگران است.

متکی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه ادامه‌ مبارزه با اشغالگران، تنها از راه مقاومت امكان پذير است گفته است: وضعيت امروز منطقه كاملا متفاوت از دهه‌های گذشته است، و پيروزی مقاومت بركات زيادی را برای مسلمانان در منطقه به همراه داشته، كه مهمترين آنها بيداری امت اسلامی است.

متکی با يادآوری اين نكته كه مردم فلسطين، فقط به جرم رای دادن به حماس محتمل فشارهای سنگين غرب شده اند افزود: عملكرد غرب پس از انتخابات فلسطين، نشانگر پوچی ادعای حمايت آنها از آزادی رای مردم است، همچنان كه بيانگر معيارهای دوگانه‌ غرب در برخورد با خواست ملت هاست.

رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار تاکید کرده است که هر قدر هم فشارها فزونی يابد، ما از مسووليت‌هايی كه در قبال آرای مردم داريم، شانه خالي نخواهيم كرد. چرا كه با راي مردم بر سر كار آمده‌ايم. خالد مشعل همچنین پايداری مقاومت را تنها گزينه‌ ملت فلسطين دانست و تاکید کرد: اراده‌ ما بر اين قرار گرفته كه توطئه‌ها برای درگير كردن گروه‌های فلسطينی را خنثی كنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین