کد خبر: ۵۲۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۵ - ۲۲:۱۸
مبارزات انتخاباتی جمهوریخواهان آغاز شد

حمله شدید بوش به دموکرات‌ها

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سی‌بی‌اس‌، رئیس جمهور آمریکا با لحنی پرهیجان و تهاجمی خطاب به اجتماع پرشور جمهوریخواهان ‌گفت:«از شما می‌خواهم که درباره برنامه دموکراتها برای موفقیت فکر کنید، هیچ طرح یا پیشنهاد واقعی و عملی وجود ندارد و همه چیز فقط به شعارهای انتخاباتی خلاصه می‌شود، آنها فقط روی یک چیز با یکدیگر توافق نظر دارند و آن ترک عراق است پیش از آنکه ماموریت به اتمام رسیده باشد. ما اجازه چنین کاری را به آنها نخواهیم داد». 

بوش همچنین این ادعا را مطرح کرد که برخی از رهبران دموکراتها در کنگره و سنا تهدید کرده‌اند که در صورت پیروزی در انتخابات وی را ناگزیر به تعیین یک جدول زمانی برای خروج سربازان آمریکایی از عراق خواهند کرد، در غیر اینصورت بودجه‌های پیشنهادی دولت برای ادامه حضور نظامی در عراق از سوی کنگره رد خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: پنج سال پس از یازده سپتامبر برخی دموکراتها هنوز فاجعه‌ای را که اتفاق افتاده درک نکرده‌اند. در حالیکه ما امروز می‌دانیم که بهترین راه برای حفاظت از سرزمین مادری حمله به دشمنان و شکست دادن آنان در سرزمین‌های دیگر است. وی همچنین این ادعا را مطرح کرد که حزب دموکرات در صورت پیروزی در انتخابات اقدام به افزایش مالیاتها خواهد کرد «زیرا می‌خواهند در موجودی کیف پول بغلی آمریکایی‌ها هم شریک باشند».

همایش سلرزبورگ به منظور افزایش شانس پیروزی «مایکل سودرل» نماینده حزب جمهوریخواه در کنگره در برابر «بارون هیل» سیاستمدار سرشناس دموکرات برگزار شده بود. این برای سومین بار است که این دو برای کسب کرسی کنگره در ناحیه جنوبی ایندیانا برابر هم قرار می‌گیرند و هرکدام یکبار موفق به شکست دادن دیگری شده است. هرچند پیش از حضور در سلرزبورگ رئیس جمهور آمریکا بیش از 90 دیدار با طرفداران ثروتمند حزب برای جمع‌آوری کمکهای مالی برای انتخابات پیش‌رو داشته ‌است ولی این نخستین سخنرانی انتخاباتی عمومی او بود. بوش از ایندیانا رهسپار تگزاس، نوادا، مونتانا و جورجیا خواهد شد تا شانس حزب جمهوریخواه را برای حفظ اکثریت در کنگره و سنا افزایش دهد.

در همایش سلرزبورگ برخی فعالان ضدجنگ چند بار کوشیدند با سردادن شعارهای مبنی بر بازگشت سربازان آمریکایی از عراق و هو کردن سخنرانی بوش را متوقف کنند ولی تلاش آنان هربار با فریاد های دسته جمعی «USA» حاضران شکست خورد.

وی پیش از ترک واشنگتن برای حضور در سلرزبورگ در یک گفتگوی ویدویی 50 دقیقه‌ای با نوری المالکی نخست وزیر عراق شرکت داشت تا از شدت تنش‌های اخیر برسر نحوه عملیات نیروهای ائتلاف در آن کشور و نیز تعیین جدول زمانی برای واگذاری مسئولیت امور امنیتی به عراقی‌ها بکاهد.

مبارزات انتخاباتی جمهوریخواهان در حالی شدت گرفته که نتایج آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از اینست که بیشتر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند دموکراتها از صلاحیت بیشتری برای در اختیار گرفتن اکثریت کنگره برخوردارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین