کد خبر: ۵۲۷۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

سیداحمد خاتمی: عده‌ای به بهانه تحلیل سیاسی غیبت می‌کنند

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی به بهانه تحلیل سیاسی غیبت می کنند و به هوای مصلحت، دروغ می گویند که باید در این شب های مبارک از نعمت کم نظیر توبه استفاده کنند تا مقبول درگاه خداوند شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام سید احمد خاتمی بامداد چهارشنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم عبدالعظیم الحسنی (ع)، ماه رمضان را قلب ماه های سال نامید و اظهار کرد: بیداری هدفمند شب های قدر بسیار با ارزش است و از این شب های مبارک برای بخشش گناهان استفاده کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دل مرده با توجه به خداوند زنده می شود و دلها را آماده کنیم تا با توجه و خلوص نیت به دیدار خداوند برویم.

وی ادامه داد: قبل از اینکه قیامت فرا رسد از خودمان حسابرسی کنیم ولازمه آن هم این است که واجبات دین مبین اسلام را انجام دهیم و در این دنیا گره مشکلات مردم را باز کنیم.

خاتمی اضافه کرد: در انجام واجبات دینی مغرور نشویم و این برکت را از آن خداوند و توفیق الهی بدانیم و در همه حال شاکر خداوند باشیم.

وی با بیان اینکه انسان ها در مقابل گناهان پنج برخورد را انجام می دهند، گفت: برخورد اول زمانی است که گناه خود را توجیه کنیم در صورتی که مجاز نیستیم به بهانه تحلیل سیاسی، غیبت کنیم و به هوای مصلحت، دروغ بگوییم.

وی کوچک شمردن گناه را برخورد دوم مقابله با گناه بیان کرد و افزود: برخی ها بی حجابی می کنند و آن را با اشتباهات برخی از مسئولان مقایسه می کنند، این درحالی است که هر کسی با هر مدلی گناه کند، مجرم است و توجیه ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: افزود: نا امیدی نیز از دیگر برخوردهای انسان با گناه است و نباید در هیچ شرایطی مایوس از فضل خداوند شویم، اگرچه باید در صدد جبران گناهان باشیم.

وی گفت: تاخیر در توبه و سبقت گرفتن در کارهای خیر نیز برخورد انسان با گناه است و برخی از انسان ها در مقابل گناه استغفار می کنند و سعی در انجام کارهای خیر دارند.

خاتمی افزود: اهل تقوی در انجام توبه درنگ نمی کند و بلافاصله در دل شب از گناه خود توبه می کند، چرا که مرگ در هر زمانی فرا می رسد و فرصت توبه از ما گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان بامداد چهارشنبه در حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور خانواده های شهدا، جانبازان، روحانیون و جمع کثیری از مردم برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین