کد خبر: ۵۲۷۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت روز پنج شنبه تحت تاثیر کاهش صادرات ونزوئلا افزایش یافت تا بخشی از ضرر روزهای گذشته را جبران کند.
آفتاب‌‌نیوز :
بهای معاملات آتی برنت با ۳۳ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به ۷۵.۶۹ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۸ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، به ۶۵.۱۱ دلار در هر بشکه رسید. نفت آمریکا روز چهارشنبه با ۱.۲ درصد کاهش، در ۶۴.۷۳ دلار در هر بشکه بسته شده بود.

طبق آمار رویترز، ونزوئلا که یکی از اعضای اوپک است، تقریبا یک ماه در ارسال نفت به مشتریانش از بندر صادرات نفت اصلی خود عقب است. این تاخیر به حدی جدی است که شرکت PDVSA به برخی از مشتریانش اعلام کرده ممکن است شرایط اضطراری اعلام کند که به این شرکت امکان خواهد داد قراردادهای خود را موقتا متوقف کند حتی اگر مشتریانش شرایط تحویل جدید را نپذیرند.

به گفته شی جیانرویی، تحلیلگر ارشد نفت در شرکت "جی ال سی"، تغییرات عرضه اوپک بزرگترین ابهام در بازار نفت مانده است. مشکلات عرضه ونزوئلا در شرایطی پیش آمده که اوپک و متحدانش به منظور حذف مازاد عرضه در بازار، به اجرای توافق کاهش تولید نفت ادامه می دهند.

این گروه قرار است اواخر ماه میلادی جاری به همراه هم‌پیمانانش شامل روسیه در وین دیدار کند تا سیاست تولید نفت خود را مورد بازنگری قرار دهند.

عراق اعلام کرده که افزایش تولید، گزینه مطرح نیست زیرا بازار باثبات بوده و قیمتها مناسب هستند. اظهارات دومین صادرکننده بزرگ اوپک همزمان با خبر درخواست غیررسمی آمریکا از اعضای اوپک برای افزایش تولید مطرح شد.

خارج از اوپک، همچنان نشانه‌هایی از تولید رو به رشد مشاهده می‌شود. تولید نفت آمریکا هفته گذشته به رکورد ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز صعود کرد که رشد ۲۸ درصدی تولید این کشور طی دو سال اخیر را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، افزایش تولید آمریکا کمک کرده اختلاف قیمت وست تگزاس اینترمدیت با برنت به بیش از ۱۰ دلار در هر بشکه برسد.

تولید آمریکا به سطح تولید روسیه که حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز است نزدیک می شود و بزودی آمریکا به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل می شود.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به اول ژوئن، ۲.۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به ۴۳۶.۶ میلیون بشکه رسید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین