کد خبر: ۵۲۷۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹

واکنش ایران به درخواست نفتی آمریکا از عربستان

نماینده ایران در اوپک نسبت به درخواست آمریکا از عربستان برای بالا رفتن یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت خود برای جبران تحریم ایران، به شدت انتقاد کرد و گفت: اوپک به این درخواست عمل نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک طی مصاحبه‌ای به شدت نسبت به اقدام آمریکا برای بالا بردن تولید اوپک انتقاد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا از عربستان خواسته است تا برای جبران کاهش تولید نفت ایران ناشی از اعمال دوباره تحریم‌ها، تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

کاظم‌پور گفت: بسیار احمقانه و عجیب است که شاهد آن باشیم که دستورات از واشنگتن به عرستان برای جبران کاهش تولید نفت ایران ناشی از تحریم‌های غیرقانونی بر ایران و ونزوئلا می‌رسد.

وی پیش‌بینی کرد که اوپک درخواست آمریکا را رد خواهد کرد.

نماینده ایران در اوپک همچنین گفت: در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، قیمت نفت همانگونه که در گذشته اتفاق افتاد، افزایش خواهد یافت.

کاظم‌پور تأکید کرد: هیچ کس در اوپک علیه دو عضو مهم و بنیانگذار این سازمان اقدام نخواهد کرد.

وی گفت: آمریکا در دور قبلی تحریم‌ها علیه ایران باعث شد تا قیمت نفت به ۱۴۰ دلار در هر بشکه برسد. قرار است در ۲۲ ژوئن، اعضای اوپک در وین اتریش تشکیل جلسه داده و درباره میزان تولید نفت خود تصمیم‌گیری کند. در طول ده‌ها سال تاریخ فعالیت اوپک، این سازمان همواره نشان داده است که علی‌رغم اختلافات در زمینه اجرای سیاست‌های نفتی، همکاری مناسبی را بین اعضا خواهد داشت.

کاظم‌پور گفت: اوپک در برابر درخواست آمریکا متحد خواهد شد و چنین تحقیری را قبول نخواهد کرد.

نماینده ایران در اوپک گفت: چگونه یک طرف می‌تواند اینقدر متکبر و نادان باشد که تاریخ ۶۰ ساله همکاری بین اعضای اوپک را زیر سؤال ببرد. ما باید با هم زندگی کنیم، ما نمی‌توانیم جغرافیا را تغییر دهیم اما باید تاریخ بهتری را بسازیم.

منبع: خبرگزاری فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین