آفتابنیوز : شبکه اجتماعی اینستاگرام که در ابتدا تنها یک پلتفرم عکس و تصویر محور بود، پس از مدتی به کاربرانش این امکان را داد تا بتوانند ویدیوهای کوتاه ۱۵ ثانیهای و ۶۰ ثانیهای را نیز آپلود کرده و برای دوستانشان به اشتراک بگذارند.
اما حالا اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است که میخواهد با اضافه کردن قابلیت جدیدی برای آپلود و بارگذاری ویدیوهای یک ساعته به رقابت تنگاتنگی با یوتیوب که بزرگترین پلتفرم ویدیویی جهان است، بپردازد.
اینستاگرام که سالهاست در فهرست برترین و محبوبترین شبکه اجتماعی از نظر کاربران قرار دارد، در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی بیسابقه در میان شبکههای اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود.
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در میان کاربران فضای مجازی به شمار میرود که در این میان، نسل جوان و نوجوان از آن استقبال بیشتری نسبت به سایر ردههای سنی کردهاند.
این شبکه اجتماعی یک اپلیکیشن و پلتفرم اشتراک گذاری تصاویر است که در سالهای آینده میزبان پخش و انتشار ویدیوهای طولانی تا مدت زمان یک ساعت خواهد بود.
در حال حاضر کاربران اینستاگرام قادر هستند ویدیوهای ۶۰ ثانیهای بعنوان پست و ۱۵ ثانیهای به عنوان استوری را به اشتراک بگذارند.
اینستاگرام میخواهد قابلیت انتشار ویدیوهای ۶۰ دقیقهای (یک ساعته) را نیز به پلتفرم خود بیفزاید.
هنوز مشخص نیست که این قابلیت جدید دقیقا چه زمانی به اینستاگرام اضافه خواهد شد، اما آن چه که معلوم است آن است که اینستاگرام تمرکز و توجه ویژهای بر روی توسعه پلتفرم ویدیویی خود دارد و میخواهد آن را در آینده گسترش و بهبود ببخشد.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این قابلیت میتواند پایههای امپراطوری یوتیوب را به وحشت و تکان انداخته و لرزه بر اندام بزرگترین پلتفرم ویدیویی جهان بیندازد.
منبع: پارسینه