کد خبر: ۵۲۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۳
تذکر کوچک‌زاده و حمایت باهنر

تلاش برای کنترل سئوالات نمایندگان

آفتاب‌‌نیوز : وی افزود:  در سوالاتی که نمایندگان از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مطرح می‌کنند و هیات رئیسه آن را چاپ می‌کند مشاهده کردیم صدر و ذیل سوالی در تناقض است. 

کوچک‌زاده تصریح کرد: این جای تذکر تحت ماده 23 بند 11 دارد یا خیر؟ بالاخره نمایندگان حیثیتی دارند نمی‌شود ما سوال کنیم هزینه‌های فلان امر چرا از محل شهرداری شده آنگاه در متن سوال بگوئیم محل هزینه‌ها از کجا بوده است. 

وی گفت: اگر می‌دانید هزینه‌ها از شهرداری شده چرا در متن سوال خود می‌گوید هزینه‌های جشن فلان‌کس از چه محلی تامین شده است؟ آیا این طریق درست است؟

کوچک‌زاده افزود: هیات رئیسه اگر می‌بیند سوالی غیر منطقی است نباید اجازه چاپ بدهد. 

باهنر رئیس جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به کوچک‌زاده با تشکر از تذکر وی گفت: ما درخصوص سوالات و حتی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی یکسری نارسایی و مشکلاتی را احساس می‌کنیم که قرار شده تدریجی این مشکل را حل کند. 

وی افزود: به هرحال تذکرات شفاهی اول و‌ آخر جلسه به کمک شما همکاران به صورت خوبی حل شد. سوالات هم چنین مشکلاتی دارد. گاهی اوقات سوال از کسی است که واقعا در آن مورد مسئولیت ندارد و وظیفه قانونی آن فرد الزام نمی‌کند آن کار را انجام دهد. و یا جزء اختیارات قانونی طرف است که بازهم از آن سوال می‌کنیم.
 
باهنر تصریح کرد: در حال ساماندهی این موارد هستیم و امیدواریم در آینده بتوانیم بهتر عمل کنیم. 

گفتنی است در حین تذکر کوچک‌زاده اکبر اعملی که خود از طراحان سوال مذکور بود از جای برخاست اما پس از مدتی بدون اعتراض در جای خود قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین