کد خبر: ۵۲۸۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

اظهارات هنیه درباره روابط حماس با ایران، سوریه، مصر و روسیه

رئیس دفتر سیاسی حماس بیان داشت: ما روابط خود با سوریه را قطع نکردیم اما برخی شرایط روابط ما را به سطح فعلی رسانده است. سوریه کشوری برادر است و دولت و نظام سوریه همیشه از حق فلسطینیان حمایت کرده‌اند. وی گفت: رابطه با مصر صرف نظر از نظام حاکم در این کشور، روابطی راهبردی است. ما در حالی که روابطی قوی با مصر داریم، روابط قوی خود با قطر و ایران را نیز حفظ می‌کنیم. ایران کشور محوری و مهمی در منطقه است و روابط ما ابعادی استراتژیک دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: امیدواریم که امنیت و صلح و ثبات به سوریه باز گردد و این کشور بتواند ایفای نقش ملی و منطقه‌ای خود را از سر بگیرد.

وی افزود: آنچه درباره حمایت از انقلاب سوریه به من نسبت داده شده است، دقیق نیست و ما هیچ زمانی در حالت دشمنی با نظام سوریه قرار نگرفته‌ایم.

هنیه گفت: آنچه در سوریه رخ داده عبارت از تسویه حساب‌های بین‌المللی و منطقه‌ای است که ما امیدواریم این جنگ به پایان برسد.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: دولت و ملت سوریه در برهه‌های مهمی از ما حمایت کرده‌اند.

هنیه در ادامه افزود: ما روابط خود با سوریه را قطع نکردیم اما برخی شرایط روابط ما را به سطح فعلی رسانده است. سوریه کشوری برادر است و دولت و نظام سوریه همیشه از حق فلسطینیان حمایت کرده‌اند.

وی گفت: رابطه با مصر صرف نظر از نظام حاکم در این کشور، روابطی راهبردی است. ما در حالی که روابطی قوی با مصر داریم، روابط قوی خود با قطر و ایران را نیز حفظ می‌کنیم. ایران کشور محوری و مهمی در منطقه است و روابط ما ابعادی استراتژیک دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که روسیه قطب مهمی در سیاست بین‌الملل و در منطقه به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین