کد خبر: ۵۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۴
احتمال بررسی یک طرح در دولت و مجلس

کاهش تعطیلات نوروز به سود عید فطر؟

آفتاب‌‌نیوز : «لطف‌الله فروزنده» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، در این خصوص توضیح داد: زیاده از حد بودن تعطیلات رسمی کشور از سال 83 مورد توجه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. 

وی افزود: در آن هنگام مرکز پژوهش‌ها تصمیم گرفت تا با انجام یک مطالعه تطبیقی با دیگر کشورهای جهان، الگویی مناسب برای کاستن از میزان روزهای تعطیل سال در کشور به دست آورد. 

فروزنده ادامه داد: نتیجه آن بررسی کارشناسی ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی بود که طی آن باید بین چهار تا نه روز از تعطیلات رسمی کشور کاهش یابد. این موضوع در سال 84 به اطلاع عموم هم رسید اما بنا به دلایلی نه توسط مجلس و نه توسط دولت دنبال نشد. 

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: با توجه به این مساله ارائه این طرح هیچ ربطی به انتقادات و مباحث اخیر درباب سامان یافتن تعطیلات رسمی کشور ندارد. 

وی همچنین در خصوص برخی اخبار مبنی بر تمایل دولت به «کاستن از تعطیلات نوروزی و اضافه کردن به ایام تعطیلات عیدفطر» گفت: این موضوع نیاز به کارکارشناسی دارد اما به عنوان یک ایده قابل طرح است.
 
فروزنده اذعان کرد که اصل مشکل‌آفرین بودن حجم بالای تعطیلات نوروزی برای کشور مورد اتفاق کارشناسان است و در محافل هم صحبت از این است که باید درباره نیمه دوم تعطیلات نوروزی، تجدید نظر شود. 

قائم مقم مرکز پژوهش‌های مجلس در عین حال مجددا تاکید کرد کرد که این موضوع نیاز به کار کارشناسی و تحقیقاتی زیادی دارد تا در نهایت آن چیزی که به صلاح مملکت است، عملی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین