کد خبر: ۵۲۸۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

ارجاع پرونده محمدعلی طاهری به دادگاه تجدیدنظر/ مهدی هاشمی مرتبا به مرخصی می‌آید

برای آقای طاهری قرار وثیقه صادر شد و آن را ارایه داد ولی وثیقه‌اش مورد موافقت قرار نگرفت. وکیل مدافع سرکرده گروه عرفان حلقه از ارجاع پرونده موکلش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی با بیان این مطلب گفت: علی رغم انتقاداتی که به قرار بازداشت موکلم داشتیم ولی وی همچنان در بازداشت بسر می برد.

وی افزود: برای آقای طاهری قرار وثیقه صادر شد و آن را ارایه داد ولی وثیقه‌اش مورد موافقت قرار نگرفت.

این وکیل دادگستری با انتقاد از اینکه بازداشت موقت موکلش مبنای قانونی ندارد گفت: پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارسال شده ولی هنوز تعیین وقت نشده است.

پس از اینکه حکم صادره برای محمدعلی طاهری از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب مبنی بر اعدام از سوی دیوان عالی کشور نقض شد، پرونده او برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض صادر کننده رای بدوی یعنی- شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شد و علیزاده‌ طباطبایی ۱۹ اسفند ماه ۹۶ از صدور حکم ۵ سال حبس برای محمدعلی طاهری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داد.

وکیل مدافع مهدی هاشمی درباره پرونده موکلش و اینکه وی در اعیاد فطر به مرخصی می آید، گفت: اخیرا با وی تماسی نداشتم ولی آقای هاشمی طبق آیین نامه مرتبا به مرخصی می‌آید.

اواخر سال ۹۳ حکم دادگاه بدوی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در خصوص پرونده مهدی هاشمی با عناوین اتهامی امنیتی و اقتصادی صادر شد و بر اساس آن، مهدی هاشمی به حبس، جزای نقدی، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

با اعتراض متهم به رای صادره، پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال و در نهایت دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه بدوی را تایید کرد و وی مرداد ۹۴ برای اجرای حکم حبس ۱۰ ساله راهی اوین شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین