کد خبر: ۵۲۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۱
نصرالله خبر داد:

مذاکرات جدی اسرائیل و حزب‌الله

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش هاآرتص رهبر حزب‌الله در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به اینکه مذاکرات به «مراحل بسیارجدی» رسیده است گفت که دوطرف در حال تبادل نظرات و شرطهای خود برای مبادله اسرا هستند. نصرالله از اشاره به جزئیات این مذاکرات و زمان آغاز آن خودداری کرد ولی آنگونه که سایر مقامات این گروه می‌گویند ظاهرا آزادی تعدادی از اسیران فلسطینی نیز یکی از محورهای گفتگوهاست. 

رهبر حزب‌الله در این مصاحبه تلویزیونی بر این نکته پافشاری کرد که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان به هیچ وجه در شرایطی نیستند که اقدام به خلع سلاح این گروه نمایند. وی همچنین برای نخستین بار این موضوع را مطرح کرد که حزب الله پیش از آغاز ماموریت جدید نیروهای حافظ صلح سازمان ملل با کشورهای اعزام کننده این نیروها در تماس بوده و آنان را از این موضوع مطلع ساخته که این گروه به هیچ وجه به دنبال ایجاد مشکل در ماموریت آنان نیست.

این سخنان رهبر حزب‌الله نخستین اظهار نظر علنی این‌گروه درباره انجام مذاکره با رژیم صهیونیستی پس از پایان بحران نظامی اخیر است. میانجی این مذاکرات یک دیپلمات بلندپایه سازمان ملل است که طرفین بر سر عدم افشای نام وی به توافق رسیده اند.

این مذاکرات در حالی انجام می‌شود که دولت اسرائیل در ابتدای تهاجم 34 روزه خود به جنوب لبنان هرگونه معامله با حزب‌الله بر سر این موضوع را کاملا رد کرده بود.«ایداد ریگو» و «ایهود گلدواسر» سربازان ارتش رژیم صهیونیستی دو روز پیش از آغاز این حمله توسط رزمندگان جنبش حزب‌الله در مرزهای شمالی اسرائیل به اسارت درآمدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین