کد خبر: ۵۲۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - ۲۳:۴۹
در واکنش به انتقادات روانبخش مطرح شد

پاسخ جامعه مدرسین به حامیان مصباح

آفتاب‌‌نیوز : در این میان؛ قاسم روانبخش یکی از اعضای گروه موسوم به «نخبگان حوزه و دانشگاه» روز سه‌شنبه در جلسه حامیان دولت و مصباح به دفاع از مواضع حامیان مصباح [که لیست منهای هاشمی و روحانی را دنبال می‌کنند] برخاست و در جواب سخنگوی جامعه مدرسین که یکی از منتقدین وی به شمار می‌آید، تجربه انتخابات ریاست جمهوری که طی آن، غروی و چند تن دیگر از هاشمی حمایت کرده بودند را یادآوری کرد. امری که بالطبع با واکنش سید محمد غروی مواجه شد.

سید محمد غروی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «آفتاب» ضمن بیان این که «سخنان روانبخش خلاف واقع است»، جریان حمایت جمعی از اعضای جامعه مدرسین در انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم از هاشمی را این گونه تشریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری نهم، جامعه مدرسین قصد داشت که در صورت عدم حضور هاشمی از لاریجانی حمایت کند. بدین معنا که حمایت از لاریجانی را منوط به نیامدن هاشمی در عرصه انتخابات دانسته بود و هنگامی که هاشمی اعلام حضور کرد طبعا زمینه آن رأی نیز از بین رفت.

سخنگوی جامعه مدرسین در توضیح بیشتر این جریان به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: بعد از آن آقایان در جامعه مدرسین پس از بررسی‌های فراوان موضعشان را به موضع سکوت تغییر دادند. 

غروی در این رابطه افزود: هنگامی که جامعه سکوت اختیار کرد عده‌ای از بزرگان مدرسین تصمیم گرفتند که از هاشمی حمایت کنند و من نیز در این مجموعه بودم. اما این موضوع در صورتی بود که جامعه مدرسین موضع سکوت داشت و نظرش بر شخص خاصی منعطف نبود. بنابراین ما اطلاعیه دادیم و حمایت خود را از هاشمی اعلام کردیم. 

وی با تأکید بر این که اگر نظر «جامعه مدرسین» به شخص دیگری بود ما نیز از آن فرد خاص حمایت می‌کردیم، گفت: اگر جامعه مدرسین از فردی حمایت می‌کرد ما هیچ گاه مخالفت نمی‌کردیم و این در شرایطی بود که آقایان سکوت کرده بودند. 

وی افزود: ‌از اول انقلاب تهیه لیست انتخاباتی خبرگان در شأن جامعه مدرسین و امثال آن بوده است حتی در یکی از اولین دوره‌های انتخابات خبرگان امام خمینی(ره) روی برخی نظر خاصی داشتند و برخی را با نام ذکر می‌کردند و می‌گفتند که ایشان حتما باید در لیست حضور داشته باشند. 

غروی تهیه لیست خبرگان توسط جامعتین را راهی ارزیابی کرد که بزرگان انقلاب برای این تشکل باز کرده‌اند و آن را متفاوت با انتخابات ریاست جمهوری دانست. وی در این رابطه گفت: جامعه مدرسین در مواردی مثل انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و یا شوراها ضرورتی نمی‌بیند که موضعگیری کند و اصولا این مقایسه، مقایسه نادرستی است. 

غروی در ادامه تصریح کرد: فهرست جامعه سراسری است و حالا کسانی آمده‌اند که مدعی اصولگرایی هستند به اسم نخبگان حوزه و دانشگاه که مشخص نیست چه کسانی هستند لیستی جداگانه منتشر کرده‌اند در حالی که نخبگان حوزه را جامعتین تشکیل می‌دهد و راجع به نخبگان دانشگاه نیز باید سوال شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین