کد خبر: ۵۲۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۹
انتقاد خاتمی از سیاست بوش

دمکراسی صادر کردنی نیست

آفتاب‌‌نیوز : خاتمی افزود: این بذر در غرب کاشته شده است، اما کاشته شدن آن در غرب و در اسلام به روش متفاوتی باید صورت بگیرد چرا که شرایط شرق و غرب با هم متفاوت است. 

رئیس جمهور پیشین ایران در بیان شرایط متفاوت شرق و غرب گفت: به لحاظ تاریخی، مسائل بشری به شرایط اجتماعی و تجربه‌ها وابسته است. تجربه‌های یک کشور و یک ملت را نمی‌‌توان به منطقه‌ای دیگر با فرهنگ و شرایط کاملا متفاوت انتقال داد. 

خاتمی در ادامه سخنانش سیاست‌های بوش در خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داد. وی گفت اقدامات واشنگتن در منطقه اشتباهی فاحش است و حضور نیروهای آمریکایی باعث گسترش تروریسم در منطقه شده است. 

خاتمی در پاسخ به سوالات حضار گفت: ایران به شدت با اقدامات آمریکا در خاورمیانه و بویژه عراق مخالف است. آنها نه تنها نتوانسته‌اند تروریسم را در عراق و افغانستان کنترل کنند بلکه شکل جدیدی از تروریسم را در خاورمیانه و در کشورهای اسلامی ایجاد کرده‌اند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین گزارش داد همزمان با حضور خاتمی در موسسه چاتمن و ایراد سخنرانی وی، صدها نفر از مخالفین ایران در بیرون موسسه اجتماع کرده بودند. 

مخالفین که غالب آن ها را اعضای گروهک منافقین تشکیل می‌دادند ادعا می‌کردند در دوره هشت‌ساله ریاست جمهوری خاتمی تعدادی از روشنفکران ایرانی به قتل رسیده و گروهی از مخالفین دولت ایران در دوران وی حبس و زندانی شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین