کد خبر: ۵۲۹۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

اهداء عضو مادر باردار دهدشتی به بیماران نیازمند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ششمین مورد اهداء عضو استان در سال جاری خبر داد .
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر غلام عباس سبز افزود: در سانحه تصادفی که در اوایل شب 21 خرداد ماه در محور "چرام –دهدشت" رخ داد، اعضاء یک خانواده دچار صدمات شدیدی شدند .

وی بیان کرد: متاسفانه با وجود تلاش‌های پزشکان مادر خانواده بر اثر ضربه به سر دچار مرگ مغزی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: پس از تایید مرگ مغزی این مادر و اخذ رضایت از خانواده، اعضاء بدن وی برداشته و به بیماران نیازمند اهدا شد تا این فرهنگ والا بیش از پیش در این استان نهادینه شود.

دکتر سبز تصریح کرد: پدر خانواده نیز که مصدوم شده بود، بعد از مداوا در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با وضعیت مناسب مرخص شد.

وی ادامه داد: "محبوبه حق پناه"، مادر 26 ساله‌ای که در ماه نهم بارداری نیز به سر می برد، در این سانحه دلخراش دچار ضربه مغزی شد که به صورت اورژانسی سزارین و وضعیت نوزاد وی مناسب گزارش شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در این حادثه دختر 5 ساله‌ای نیز از ناحیه سر آسیب دید که توسط جراح مغز و اعصاب، تحت عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه هم اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد.

سید سیناسعیدی، مسئول تیم فراهم آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این باره گفت: با مساعدت و رضایت خانواده‌های  محترم و بزرگوار حق پناه و کاظمی برداشت کلیه‌ها و کبد این مادر در شامگاه 25 خرداد در بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت انجام شد تا جان دوباره‌ای به بیماران نیازمند ببخشد.

وی ضمن تقدیر ویژه از این خانواده‌های محترم، اضافه کرد: امید است که این روحیه ایثار و فداکاری الگویی برای همه هم استانی‌های عزیز باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین