کد خبر: ۵۲۹۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

تشدید حملات ترکیه به مواضع پ.ک.ک در شمال عراق/ اردوغان: نشست رهبران تروریست‌ها را هدف گرفتیم

ارتش ترکیه به عملیات خود علیه نیروهای پ.ک.ک در شمال عراق سرعت بخشیده و می‌گوید مخفی‌گاه‌ها و انبارهای مهمات آنها را هدف گرفته و 26 تن از آنها را کشته است. رئیس جمهور ترکیه نیز از بمباران محل یک نشست‌ مهم این حزب در ارتفاعات قندیل خبر داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دفتر ریاست ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های ترکیه پناهگاه‌ها و انبارهای مهمات حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هدف قرار داده‌اند و 26 شبه‌نظامی کرد در حملات به ارتفاعات قندیل در شمال عراق جاری کشته شدند.

به گزارش اخبرگزاری آناتولی ترکیه، احسان چلبی، از مسئولان اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: جنگنده‌های ترکیه حملات شدیدی را در ارتفاعات خواکورک در مثلث مرزی و ارتفاعات شایان در مرز با ایران و ترکیه انجام دادند که تلفاتی نداشت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز با حضور در برنامه‌ای در یکی از شبکه‌های تلویزیونی داخلی اظهار داشت: مراکز بسیار مهم نشست‌های "تروریست‌ها" (حزب کارگران کردستان، پ.ک.ک) واقع در ارتفاعات قندیل در عملیات اخیر بمباران شد. این بمباران تایید شده است اما نتایج آن هنوز مشخص نیست.

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به این سوال که آیا اسامی مهمی در میان افراد حاضر در این نشست‌ها وجود داشته یا نه، گفت: احتمال بالایی برای حضور آنها وجود دارد.

نیروهای مسلح ترکیه از 11 مارس گذشته به عملیات خود علیه مناطقی در شمال عراق که در آنها پایگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) وجود دارند، ادامه می‌دهند.

اردوغان درباره نقشه راه برای منبج سوریه هم هرگونه سازشی با آمریکا در مورد منبج را تکذیب و تاکید کرد، آنکارا شرق رودخانه فرات را برای پ.ک.ک ترک نمی‌کند.

واشنگتن و آنکارا به تازگی به توافقی درباره منبج رسیدند که شامل بیرون رفتن شبه نظامیان کرد از آن است.

رئیس جمهور ترکیه درباره حمله مسلحانه‌ای که عصر پنج‌شنبه علیه طرفداران حزب عدالت و توسعه در شهر شانلی اورفه در جنوب شرق این کشور انجام شد نیز گفت: این شیوه همیشگی پ.ک.ک است.

در این حمله چهار تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین