کد خبر: ۵۲۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۷
محسن آرمین در گفتگو با آفتاب تشریح کرد

اهداف کمیته تخریب ائتلاف اصلاح‌طلبان

آفتاب‌‌نیوز : «محسن آرمین» در‌ گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب به هدف اصلی این عملیات روانی اشاره کرد و افزود: «هدف اصلی این عملیات روانی، ممانعت از دستیابی اصلاح‌طلبان به اجماع است. البته فقط جنبه تبلیغاتی ندارد بلکه جنبه عملیاتی دارد و با هدف تفرقه میان اصلاح‌طلبان ایجاد می‌شود تا از دستیابی ‌اصلاح‌طلبان به یک ائتلاف جوگیری ‌شود. به همین دلیل این روزها دوستان ما باید با هوشیاری بیشتری عمل کنند». 

به گفته وی، در هیچ زمانی به اندازه مقطع کنونی، فضا برای برای اجماع و همگرایی اصلاح‌طلبان فراهم نبوده. حتی در دوره اصلاحات چون ضرورت‌هایی که امروز اصلاح‌طلبان را به اتحاد و اجماع فرا می‌خواند، بیشتر است. 

آرمین در ادامه اظهار داشت: «با توجه به مقطع حساس کنونی وجود برخی عملیات روانی موجب می‌شود که احیانا بعضی از دوستان مواضعی را اتخاذ کنند که دستیابی به اجماع را با مشکل روبه‌رو کند. اما ما این فرصت محدود که فرصتی پایدار نیست را برای دستیابی به یک اجماع نباید از دست بدهیم». 

وی آنگاه با به محدودیت‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلبان اشاره و تصریح کرد: «محدودیت‌های رسانه‌ای که به اصلاح‌طلبان تحمیل شده است یکی دیگر از مشکلات در انتخابات است. در واقع باید گفت که ما با توجه به این شرایط انتظار برگزاری یک انتخابات عادلانه را نمی‌توانیم داشته باشیم. بنابراین حتی اگر انتخابات قانونی برگزار شود، عادلانه نیست. زیرا طرف‌های رقیب از شرایط یکسانی برای تبلیغات برخوردار نیستند». 

آرمین با بیان اینکه فقدان ابزار رسانه‌ای یکی از مشکلات اصلاح‌طلبان است یاد‌آور شد: «این موضوع آنچنان مورد توجه جریان حاکم است که کاملا با هرگونه امکان رسانه‌ای در مورد اصلاح‌طلبان برخورد می‌کند که آخرین نمونه آن برخورد با روزنامه «روزگار» بود. روزنامه‌ای که علی‌رغم این که گرایش گروهی نداشت اما با توجه به این که در طیف اصلاح‌طلبی قرار داشت و می‌توانست تا حدودی ضعف رسانه‌ای اصلاح‌طلبان را جبران کند، اجازه ادامه حیات به آن داده نشد». 

آرمین تصریح کرد: «با وجود تمام این محدودیت‌ها نمی‌توان رویکردی نا امیدانه به انتخابات داشت. زیرا ما نسبت به شرایط قبل از دوم خرداد، وضعیت بهتری داریم و اگر جامعه را برای مشارکت حداکثری قانع کنیم، محدودیت‌های رسانه‌ای نمی‌تواند مشکل خاصی برای ما به وجود آورد و می‌توانیم پیروز انتخابات باشیم». 

وی در ادامه درباره رد صلاحیت مجید انصاری در انتخابات مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: «یکی دیگر از عوامل ایجاد نابرابری و ناعادلانه کردن انتخابات مساله رد صلاحیت‌هاست که امر جدیدی نیست چون عملکرد شورای نگهبان در گذشته هم اینگونه بوده است. تاکنون می‌گفتند که رد صلاحیت‌ها به این دلیل است که ممکن است کسی در یک دوره صلاحیت خود را از دست بدهد و در دوره دیگر صلاحیت خود را بدست آورد، که این استدلال بی‌معنا و بی‌پایه‌ای است که در مورد آقای انصاری بی‌پایه بودن این‌گونه استدلال‌ها که در گذشته هم با آن روبه‌رو بودیم به اثبات می‌رسد». 

وی با بیان اینکه ما این مشکل را در مورد انتخابات خبرگان تا آینده قابل پیش‌بینی خواهیم داشت، تصریح کرد: «ما در آینده نزدیک نمی‌توانیم به برگزاری یک انتخابات دموکراتیک، آزاد و عادلانه در مورد خبرگان امیدوار باشیم. بنابراین به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان تلاش خود را مصروف انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین