کد خبر: ۵۲۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۶

انتقاد فدائیان از احمدی‌نژاد و قالیباف

آفتاب‌‌نیوز : وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، اظهار داشت: این مسأله که هر کسی به پست و مقامی برسد آن وقت حامیان او از چتر و نام و امکانات او برای شرکت در انتخابات استفاده کنند از نظر اخلاقی، صحیح نیست. 

عبدخدایی افزود: حتی اگر این مسأله منع قانونی نداشته باشد، نباید تبدیل به عرف شود چون آنگاه به یک سنت مبدل می‌شود که مانع از برگزاری انتخابات آزاد در کشور خواهد شد. 

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه «تداوم اختلاف اصولگرایان می‌تواند به شکست آنها در انتخابات منجر شود» اظهار داشت: در جهان هم عرف نیست که دولت یا حامیان آن در صحنه انتخابات حاضر باشند البته اگر از امکانات دولتی استفاده نکنند قابل بحث است اما استفاده از امکانات دولتی مغایر با روح دموکراسی و آزادی انتخابات است. 

به گفته عبدخدایی، به علت آزادانه و سالم برگزار شدن انتخابات در جمهوری اسلامی بوده است که یک بار «محمد خاتمی» رئیس جمهور می‌شود و بار دیگر «محمود احمدی‌نژاد» اما فعالیت ستادهای حامی دولت یا حامی شهردار، می‌تواند به این موضوع خدشه وارد کند. 

وی گفت:‌ این سنت متأسفانه از زمان شهرداری آقای کرباسچی آغاز شد که وی به صورت رسمی با صدور اعلامیه‌ای از یک جناح در انتخابات حمایت کرد همانطور که مطمئن باشید بوش هم در انتخابات آینده آمریکا در جلوی چشمان مردم به نامزد جمهوریخواهان رأی می‌دهد. 

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام تصریح کرد: به عنوان پدر پیری که سال‌ها است در عرصه سیاست حضور دارم، توصیه می‌کنم این عرف که در دموکراسی غربی وجود دارد در دموکراسی ایرانی وارد نشود تا ثابت شود که دموکراسی ما بهتر از دموکراسی غربی‌ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین