کد خبر: ۵۲۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۳
رایس: باید مقابل جاه‌طلبی‌ ایران ایستاد

واکنش شدید آمریکا به مانور ایران

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» کاندولیزا رایس تصریح کرد: «آزمایش موشك‌های دوربرد ایرانی، تلاشی برای اثبات قدرت جمهوری اسلامی به جهان بود. با این حال ایران باید توجه داشته باشد كه وضعیت امنیت در منطقه به گونه‌ای است كه اگر بخواهد اقدامی انجام دهد، باید بهای آن را نیز بپردازد».

وی افزود: من معتقدم ایرانی‌ها امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کنند و دقیقاً به همین دلیل است که جامعه جهانی ناچار است به شدت در برابر جاه‌طلبی‌های این كشور بایستد.

وزیر خارجه آمریکا در پایان تاکید کرد: «ایرانی‌ها با این آزمایش موشک‌های دوربرد می‌خواهند به جهان بگویند كه نمی‌توانید ما را از دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای بازدارید. در مقابل این رفتار، جهانیان نیز باید به آنها بگوید ما این كار را خواهیم كرد»!

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مقامات نظامی ایران در مانور پیامبر اکرم (2) که از روز پنج‌شنبه آغاز شد موشك دوربرد شهاب 3 كه قدرت و برد هدف گرفتن عمق اسرائیل را داراست، مورد آزمایش قرار دادند. مقامات نظامی و سیاسی ایران در آستانه و حاشیه این مانور همواره تاکید کرده‌اند که مانور نظامی اخیر تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان نیست و اقدامی متعارف در چارچوب آمادگی‌های نظامی محسوب می‌شود. تهران همچنین تصریح کرده که این مانور در واکنش به اقدام مشابه آمریکا در خلیج فارس اجرا نشده و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین