کد خبر: ۵۲۹۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان شد

مریم کاظمی نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان به عنوان دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان معرفی شد.
آفتاب‌‌نیوز : با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی مریم کاظمی  دبیری بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را برعهده گرفت. این هنرمند شناخته شده تئاتر، سال گذشته نیز دبیری جشنواره  بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را بر عهده داشت که آذرماه 1396 در استان همدان برگزار شد.

در متن این حکم آمده است: «جهان کودکی جهان پر رمز و رازی است که ورود و تأثیر بر آن نیازمند شناخت گسترده، دانشی سترگ و قلبی گشوده است. کودک در جهان کوچکش تخیلی دارد بسیار بزرگتر از جهان واقعی و رویاهایش را بر بام اندیشه‌ای پویا و پذیرا می‌پروراند. این جهان برای پویایی  نیازمند پایش و حمایت است تا عالمانه و عاشقانه تا دنیای فردای جامعه را بر پایه مهر و تدبیر بسازد. جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دریچه روشنی است به جهان پرشور و پرامید کودکی و چراغی فراروی روزگار شیرین فردای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

نظر به تجربه و تخصص سرکارعالى و با پیشنهاد  مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به موجب این حکم به عنوان «دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌­المللى تئاتر کودک و نوجوان» منصوب مى­‌شوید. امید که با تکیه بر لطف و مهر پروردگار در این مسئولیت مهم پیروز و سربلند باشید»

مریم کاظمی متولد 1344 در تهران، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، کارگردان تئاتر، از سال 66 فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه تئاتر را آغاز کرده است. او فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران بوده و تاکنون بازی در 22 نمایش، کارگردانی و بازی در بیش از 35 نمایش را برعهده داشته است. این کارگردان و مدرس تئاتر از سال 79 تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده که در آن میان آثاری همچون "در برج عقرب " ، "آدم ها و دیو ها" ، "رویای ماه "، "به زیر پاهات نگاه کن" ، "خاله مرجان و خروس" ، " آدم بلا دیو ناقلا " ، "غول بزرگ مهربان " ، "کلوچه دارچینی" ، "رام کردن زن سرکش" ، "شاهزاده خانم بد ترکیب" ، "ماه پیشونی " و "خسیس" دیده می شوند. مریم کاظمی موسس و سرپرست گروه تئاتر مستقل بوده وجوایز متعدد بازیگری ، نویسندگی و طراحی از جشنواره های تئاتری و سینمایی را در پرونده کاری خود دارد.

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین