کد خبر: ۵۲۹۹۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

گوترش خروج آمریکا از شورای حقوق بشر را تاسف بار خواند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد روز چهارشنبه در بیانیه ای نسبت به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ابراز تاسف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد روز چهارشنبه در بیانیه ای نسبت به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه گوترش آمده است: بهتر بود که واشنگتن در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باقی می ماند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد عصر سه شنبه با قرائت یک بیانیه مطبوعاتی، تصمیم دولت دونالد ترامپ را در خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اعلام کردند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در ادامه این بیانیه آورده است: اساس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نقش بسیار مهمی در تحکیم حقوق بشر و حمایت از آن در سرتاسر جهان دارد.
پیش از این نیز دیده بان حقوق بشر، خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را بازتاب غم انگیز سیاست های یک بعدی واشنگتن در دفاع از سوء استفاده های رژیم صهیونیستی نامید و آن را تعجب آور ندانست.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو در سخنان خود شورای حقوق بشر را به تمرین ریاکاری شرم آور متهم کرد و گفت: بسیاری از بدترین ناقضان حقوق بشر در جهان نادیده گرفته می شوند و ناقضان آن بر کرسی های این شورا نشسته و دیگرانی که از آنها بهترند را قضاوت می کنند.

وی این شورا را «محافظ سوءاستفاده کنندگان از حقوق بشر و بی اعتمادی سیاسی» نامید و افزود: وقتی سازمانها منافع ملی و متحدان ما را تخریب می کنند، همدلی نخواهیم کرد. زمانی که آنها به حاکمیت ملی ما تجاوز می کنند، سکوت نخواهیم کرد.

وزیرخارجه آمریکا با این ادعا که آمریکا در زمینه کمک های بشر دوستانه پیشرو بوده است، ادامه داد: آمریکا با کمک های خود میلیون ها نفر را از سرکوب و استبداد رهانیده و به آنها زندگی بخشیده است و از تشکیلات و نهادهای ریاکار درس نمی گیرد.

هیلی همچون وزیر خارجه آمریکا، شورای حقوق بشر را سازمانی ریاکار و خودپنداره نامید و با متهم کردن کشورهای دیگر که در برابر جنایات صهیونیست ها آزادانه ایستاده اند، خواستار اصلاح ساختار این شورا شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اظهار کرد: اگر این شورا اصلاح شود، آمریکا با خوشحالی به آن خواهد پیوست.

بر اساس قوانین سازمان ملل متحد، جای خالی ایالات متحده در شورای حقوق بشر از طریق برگزاری انتخابات در مجمع عمومی در میان کاندیداها در گروه اروپای غربی و دیگر گروه ها پر خواهد شد.

پیش از این هم آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، از سازمان یونسکو خارج شده بود.


ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین