کد خبر: ۵۳۰۰۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

کوهنوردان گمشده در بندر دیر پیدا شدند/یک کوهنورد جان باخت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: عملیات جستجو و نجات امدادگران هلال احمر در یافتن کوهنوردان مفقودی کوه‌های زیدون دیر به پایان رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین دوریشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بندر دیر از فعال بودن امدادگران هلال احمر در سه حوزه خدمات امدادی خبرداد و اظهار داشت: پایگاه‌های امداد جاده‌ای، دریایی و کوهستان در استان بوشهر فعال است که در طول سال خدمات گوناگون ارائه می‌شود.

وی از امدادرسانی به کوهنوردان مفقودی در بندر دیر خبرداد و بیان کرد: ۲ کوهنورد در کوه‌های زیدون از توابع شهرستان دیر  مفقود شدند که  به مرکز کنترل و فرماندهی عملیات ۱۱۲ هلال احمر اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از اعزام یک تیم نجات کوهستان به همراه ۶ نفر از بومی‌های منطقه به محل حادثه خبرداد و افزود: عملیات جستجو برای یافتن دو کوهنورد مفقودی آغاز شد و باتوجه به مسیر‌های صعب العبور منطقه روند عملیات جستجو و نجات با کندی صورت می‌گرفت.

درویشی با بیان اینکه صعب‌العبور بودن منطقه سبب اعزام تیم واکنش سریع استان با بالگرد برای جستجو  وارزیابی هوایی شد تصریح کرد: با تلاش نیرو‌های هلال احمر  عصر روز گذشته یک نفر از مفقودان یافت شد و تیم‌های جستجو و نجات با توجه به اطلاعاتی که از فرد پیدا شده کسب کردند با تقسیم شدن به دو گروه برای دومین فرد مفقود شده دوباره عازم منطقه شدند.

وی از یافتن دومین کوهنورد مفقودی خبرداد و افزود:  پس از ساعت‌ها جستجو و نجات در بامداد امروز جسد بی جان دومین کوهنورد گم شده یافت شد.

به گزارش  تسنیم، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطر نشان کرد: از  هه کسانی که قصد عبور از مناطق کوهستانی دارند از ارتفاعات ناشناخته پرهیز کنند و حتی‌الامکان با یک نفر از افراد آن منطقه به  مناطق کوهنوردی اعزام شوند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین