کد خبر: ۵۳۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۹

پرسشهایی از کادر فنی استقلال

آفتاب‌‌نیوز : 2- چه كسی تشخیص و دستور داد مهدی امیرآبادی، كه در تمام تمرین‌های روزهای منتهی شده به جمعه 12 آبان، به عنوان دفاع راست بازی می‌كرد و خودش را برای رویارویی با هافًبك - گوش چپ استقلال آماده می‌كرد، یكباره باید به سمت چپ برود.

3- گیلا‌اوری - و جلوتر از او بهشاد یاورزاده - از جمله بازیكنان خوب استقلال در بازی با راه آهن بودند. گیلا به عنوان جانشین وارد زمین شد اما نشان داد كه در كار دور زدن مدافع راست حریف، ارسال پاس‌های بلند و كوتاه حتی وارد شدن به 18 قدم تیم مقابل چقدر سرزندگی و آمادگی و شوق بازی دارد. گیلا چطور نادیده ماند؟ نوازی كه در بازی با فولاد هم نشان داده بود كیفیت قابل قبولی ندارد چگونه هم بر گیلا و هم بر بهشاد یاورزاده ترجیح داده شد؟

چه بخشی از تغییراتی كه در تركیب تیم استقلال دیدیم، محصول تشخیص و توصیه‌های صد‌در‌صد به‌كار بسته شده‌ای است كه در جلسه با حضور امیرقلعه نویی به صورت اكید پیشنهاد شد؟ صمد مرفاوی كه حاضر به پاسخگویی نیست. او حتی در نشست مطبوعاتی بعد از بازی هم حاضر نشد. مسعود اقبالی نیز پاسخ‌های به اصطلاح سیاست‌مدارانه‌ای دارد - اقبالی از همه‌چیز گفت تا به گوشه‌ای از پرسش‌ها نیز جواب نداده باشد .- حمید بابازاده، دكتر بهمنی و الهامی نیز در این دایره نه می‌گنجند و نه اهل پاسخگویی خواهند بود.

باید پای حرف بچه‌ها نشست. آنها كه در طول هفته تمرین كرده‌اند و در جلسه‌های تمرین، از توجهات مربیان - یعنی صمد مرفاوی و مسعود اقبالی - دریافته‌اند كه اوضاع از چه قرار است، بهتر می‌توانند حرف بزنند.
و بچه‌ها به این باور رسیده بودند كه مهدی امیرآبادی دفاع راست است و بهشاد یاور‌‌زاده و گیلا‌اوری، هر دو بازی می‌كنند. بهشاد در تمرین‌ها حتی به عنوان سانتر فوروارد سمت چپ هم كنار سیاوش اكبرپور می‌دوید و كوشش مربیان برای تشكیل یك زوج چپ پا، مشهود بود. تقریباً همه به این یقین رسیده بودند كه تمرین و بازی روز چهارشنبه، تكیلف همه‌شان را برای بازی روشن كرده است. انصاریان - مصدوم و آسیب دیده و تمرین نكرده و فقط دویده - اساساً در تیم نبود. امیرآبادی و گیلا‌اوری دو كناره زمین را می‌پوشاندند، بهشاد حالت بغل چپ متمایل به گوش چپ را داشت.
سیاوش اكبرپور قرار بود در واقعی‌ترین نقش خود بازی كند: سانتر فوروارد موظف و مكلف.

اما در جلسه فنی قبل از بازی همه چیز عوض شد.ما در كلام امیر‌خان فهمیدیم كه اوضاع دیگری در پیش است. امیر‌خان، فقط توصیه می‌كرد و می‌گفت: یك نكته به نظرم آمد.
نكته‌ای كه امیر‌خان متذكر می‌شد - و چهار بار هم تكرار شد - حدود 7،8 دقیقه دقت می‌برد و بقیه توضیحات لازم كه آقا‌صمد، مجال حرف زدن درباره‌اش را پیدا می‌كرد به دو دقیقه هم نمی‌رسید.

جلسه فنی، حدود 37 دقیقه به طول انجامید. امیر‌خان نزدیك به 31 دقیقه و آقا صمد هم 6 دقیقه حرف زد. نتیجه این جلسه و شرح و تفسیری كه به تفصیل درباره اهمیت بازی، اهمیت تجربه، اهمیت انگیزه و اهمیت دفاع حرف می‌زد، این شد كه نوازی با تجربه بالایش جای امیرآبادی را گرفت و امیرآبادی كه در تمرینات دفاع راست خوبی نشان داده بود تبدیل به مدافع چپ شد. در جلسه فنی، یك اصل تئوریك دیگر هم بارها و بارها و جا‌به‌جا مورد تاكید قرار گرفت.
بروید و چك اول را بزنید. در این بازی هر كسی چك اول را بزند بازی را برده است. شما بروید چك اول را بزنید، تا به‌حال چند مرتبه چك اول را زده‌ایم. شما هم باید چك اول را بزنید.

در میانه دو نیمه صمد مرفاوی به نوعی غیبت داشت، از حدود 10 دقیقه زمان برای بازسازی تیم و بیان هر دستور‌العمل تاكتیكی یا تایید و تاكید وظایف قبلی 8 دقیقه‌اش را استقلالی‌ها بدون سرمربی سپری كردند.
«آقا‌‌صمد در یك گوشه‌ای در حال گفت‌وگو با موبایل بود.» این حرف یكی از نیمكت‌نشینان است. اگر او درست گفته باشد، باید پرسید سرمربی با چه كسی حرف می‌زد؟ حدس زدنش دشوار نیست.
یكی دیگر از نیمكت‌نشینان از «همراه باز» یكی از اعضای كادر‌فنی حرف می‌زند و این‌كه هر سه تعویض، بعد از همفكری راه دور و با توصیه بر پایه دیدن بازی از این طریق انجام شد. نتیجه‌اش را همه می‌دانیم، بد و بدتر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین