کد خبر: ۵۳۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۳

انشعاب در آبادگران جوان

آفتاب‌‌نیوز : طورانی افزود: برای مجموعه‌ای با این میزان از اختلافات درونی، آینده روشنی متصور نیست لذا بنده ضمن احترام به همه اعضای آبادگران جوان و به ویژه شخص آقای بیادی اعلام می‌کنم که در رایزنی و تعامل‌های درونی این جمعیت دیدگاه‌های همه اعضا مورد توجه قرار نمی‌گرفت و تفکر جمعی حاکم نبود. 

عضو سابق کمیته سیاسی جمعیت آبادگران جوان با بیان اینکه «متاسفانه اظهار نظرات متناقض در حمایت از احمدی‌نژاد و قالیباف باعث شده تا آبادگران جوان قدرت انسجام و هماهنگی نداشته باشد» اظهار داشت‌: معتقدم که اگر آقای بیادی هم از این مجموعه جدا شوند، حیات رسانه‌ای آبادگران جوان به خطر می‌افتد. 

عضو موسس کانون نخبگان و فرهیختگان ایران با اشاره به این نکته که «تفکر ما تفکری توسعه گرا است» افزود: اعتقاد داریم که در فضای کنونی سیاسی کشور، جایگاه نخبگان و اساتید دانشگاه، کمتر از شخصیت‌های سیاسی است و این قشر به علت عدم فضا‌سازی و عدم برخورداری از یک تشکیلات منسجم سیاسی نتوانسته‌اند به خوبی در انتخابات اخیر وارد عمل شوند. 

به گفته طورانی، شوراها محلی جهت حضور برجستگان علمی و دانشگاهی است نه افرادی که سابقه سیاسی آنها، اجازه آشنایی با درد و مشکلات مردم را به آنها نخواهد داد. 

وی مشکلات شهری تهران را آسیب‌های اجتماعی مانند: «تکدی‌گری، دختران فراری، حاشیه‌نشینی، آلودگی محیطی، مسکن و مراکز فرهنگی» برشمرد و ادامه داد: این مسائل اجتماعی هستند و نه سیاسی و به همین علت کانون نخبگان و فرهیختگان با انتخاب خانم معصومه ابتکار و آقای مرتضی طلایی درصدر لیست انتخاباتی شوراهای خود، سعی در حل علمی این مشکلات دارد. 

طورانی با بیان این مطلب که در انتخاب نیروها و افراد خود دو ویژگی «کارنامه مثبت در حوزه مسائل شهری» و «نگاه غیر سیاسی و کاملا تخصصی» را مدنظر داریم، اظهار داشت: خانم ابتکار تجربه‌ای کاملا موفق در مسائل محیط زیست و آقای طلایی هم عملکردی مثبت در مسائل امنیتی واجتماعی داشته‌اند. 

عضو موسس کانون نخبگان و فرهیختگان گفت: به نظر ما جناب آقای طلایی یک چهره کاملا مستقل و غیر سیاسی هستند و نباید توسط هیچ شخص یا جناحی مصادره شود و خانم ابتکار هم چهره‌ای آکادمیک، علمی، موفق و به دور از حاشیه در دولت جناب آقای خاتمی بودند. 

وی همچنین در خصوص فعالیت ستادهای انتخاباتی حامی احمدی‌نژاد یا قالیاف، تصریح کرد: احساس می‌کنم این ستادها به صورت خود جوش وارد عمل شده‌اند زیرا قالیباف و احمدی‌نژاد نه مایل به ورود اینگونه به انتخابات هستند و نه از نظر قانونی مجاز به این کار هستند. 

طورانی تاکید کرد: تشکیل این ستادها با انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری دهم مرتبط است. 

وی در توضیح این مساله خاطر نشان ساخت: ستادهای حامی احمدی‌نژاد تصور می‌کنند که اگر مجلس آینده را در کنترل داشته باشند، پیروزی احمدی‌نژاد در دوره دهم ریاست جمهوری تضمین شده است و حامیان قالیباف هم تلاش دارند تا با در کنترل گرفتن شهرداری تهران، از این موقعیت به عنوان سکوی پرش قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری آینده استفاده کنند. 

عضو موسس کانون نخبگان و فرهیختگان در پاسخ به این پرسش که «این کانون به کدام یک از تفکرات رایج اصلاح‌طلب یا اصولگرا نزدیک است؟» با تاکید بر تفکر توسعه‌گرای این کانون، گفت: نگاه ما یک نگاه کاملا فرا جناحی است و در چارچوب‌های رایج خطی و ارزشی حاضر قرار نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین