کد خبر: ۵۳۰۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

هاشمی: روحانی انتقاد از کابینه را رسانه‌ای نکند/تغییر وزرا بر مشکلات می‌افزاید

مجلس شورای اسلامی تغییر در دولت را لازم می‌داند و با راهکار دولت یعنی تفکیک وزارتخانه‌ها مخالف است اما محمد هاشمی این نظر را رد می‌کند و بر حفظ ترکیب کابینه و اثربخشی تفکیک وزراتخانه‌ها معتقد است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد هاشمی فعال سیاسی اصلاح طلب تغییر در کابینه را لازم نمی داند و تاکید کرد: «من فکر می کنم که مشکل اصلی در کشور ما اعضای کابینه و یا یک وزارتخانه نیست. مشکل اصلی کشور ما کمبود منابع برای سرمایه گذاری در طرح های تولیدی یا حمایت از تولید و اشتغالزایی است. به نظر من وقتی یک وزیر وقتی منابع لازم را در اختیار نداشته باشد نمی تواند کاری انجام دهد.»

محمد هاشمی با اشاره به اینکه «تغییر در کابینه یا یک وزارتخانه نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه بر مشکلات می افزاید» گفت: «وزرای مستقر اکنون برنامه ریزی هایی کرده، ثبات دارند، مدیران خود را انتخاب کرده و در حدود اختیارات خود کار می کنند. حالا وزیر بعدی تا بیاید و بخواهد تغییر محسوسی ایجاد کند، یک بی ثباتی در وزارتخانه یا کشور ایجاد می شود. از تهران گرفته تا ادارات کل در شهرهای دیگر مشکلات جدید ایجاد می شود. به نظر من این بی ثباتی خود عامل خراب تر شدن اوضاع است و کمکی به حل مشکلات نمی کند.»

او در واکنش به هواداران تغییر کابینه گفت: « آنانی که بحث تغییر را مطرح می کنند از مشکلات کشور اطلاع و شناخت ندارند و بیراهه می روند.تصور می کنند اگر فلان وزارتخانه وزیر را تغیر دهد یکباره اتفاقات خوبی می افتد. مشکل ما در افراد نیست. در امکانات و منابع و وجود موانع است. برداشتن موانع نیز در اختیار وزیر نیست. سیاست هایی غلط در کشور، کمبودهایی که از گذشته بوده و مسائلی که از دو دولت نهم و دهم به جا مانده با تغییر چند وزیر و کابینه حل نمی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد اینکه از انتقادات رئیس جمهور نسبت به کابینه این طور برداشت شد که خودشان نیز از کابینه راضی نیستند، گفت: من در مورد اینکه راضی هستند یا نه ، نمی دانم. بعد از آن انتقادات نیز گفتم که بیان آن از پشت تریبون نادرست بود. اگر آقای روحانی مشکلی می بیند باید خود درمورد آن تصمیم بگیرد و نباید آن را رسانه ای کند.

محمدهاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ایجاد تغییر در دولت به واسطه تفکیک وزارتخانه ها چه تاثیری در مسیر حل مشکلات دارد؟ گفت: « تجمیع وزارتخانه ها از ابتدا به نظر من درست نبود. بالاخره در کشور یک ساختاری جا افتاده بود و یک سری وزارت خانه، معاونت و ... طبق روال مملکت کار می کردند. ادغام این ها یا انحلال برخی سازمان ها مثل سازمان برنامه و بودجه؛ هیچ یک نتیجه مثبتی نداشت. امروز هم در کشور ما و در شرایط فعلی مدیریت سنگین و کلان جوابگو نیست. اگر مدیریت ها کوچکتر شود مدیران با تسلط بهتری امور را پیش می برند. بنابراین من فکر می کنم که برخی وزارتخانه که قبلا تجمیع شده اند اگر به حالت ابتدایی خود برگردند، اتفاق خوبی است.»

وی افزود: «من با تصمیم اخیر مجلس مبنی بر رد لایحه تفکیک وزارتخانه ها موافق نیستم زیرا تجربه ما نشان داده است که پیشتر در زمینه مدیریت کشور موفق تر بودیم.»

منبع: نامه‌نیوز 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین