کد خبر: ۵۳۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۴
عقب نشینی از عراق دشمنان کاخ سفید را تقویت می‌کند

ایران و ترکیه برندگان و بازندگان واقعی

آفتاب‌‌نیوز : سناتور لیندسی گراهام در گفت‌وگو با سی ان ان گفت: در حالی‌که ایران پیروز بزرگ شکست ما در عراق خواهد بود، ترکیه به شدت از این مساله آسیب خواهد دید. چرا که تشکیل دولت مستقل کرد در شمال عراق اصلا به نفع ترکیه نیست. 

ترکیه از متحدان آمریکا دارای مرزهای وسیعی با عراق است. وجود کردهای ناراضی در این کشور مقامات ترکیه را به شدت نسبت به تشکیل دولت مستقل کرد در عراق نگران کرده است. 

این عضو جمهوریخواه سنای آمریکا افزود: برای ما پیروزی در این جنگ بسیار مهم است چرا که آن خط مقدم جنگ علیه تروریسم است. گراهام خواستار اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به عراق شد. 

وی گفت: در طول جنگ جهانی دوم آمریکا از همه تجهیزاتش استفاده کرد. اکنون نیز ما باید از همه چیز برای پیروزی و ایجاد ثبات در عراق بهره ببریم. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد این اظهارات در حمایت آشکار از ادامه جنگ در عراق در حالی صورت می‌گیرد که دمکرات‌ها از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق برای خدمت در مناطق دیگر حمایت می‌کنند. 

در عین حال استراتژی جرج بوش در عراق از موضوعات مهم مورد توجه دو رقیب دیرینه در انتخابات کنگره است. بنا به این گزارش نتایج ناموفق آمریکا در عراق برگ برنده دمکرات‌ها در کسب کنترل کنگره محسوب می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین