کد خبر: ۵۳۱۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

پیوستن قانونگذاران آمریکایی به اعتصاب غذا علیه سیاست مهاجرتی ترامپ

۱۰ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و یک سناتور به اعتصاب غذای مرکز نگهداری مهاجران مک‌آلن در تگزاس پیوستند تا به سیاست مهاجرتی "تحمل صفر" اعتراض کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این اعتصاب غذا از سوی فعالان حامی مهاجران سازمان حقوق بشری رابرت اف‌. کندی در اعتراض به سیاست مهاجرتی "تحمل صفر" دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به جریان افتاد. اعتصاب از ظهر شنبه آغاز شد و انتظار می‌رود ۲۴ روز ادامه یابد و گروه‌ها هر ۲۴ ساعت یکبار تعویض می‌شوند.

علاوه بر گروهی از قانونگذاران، تعدادی از چهره‌های هنری از جمله الک بالدوین که در برنامه شنبه شب بدل ترامپ می‌شود، به اعتصاب پیوستند. یکی از اعضای پروژه حقوق مدنی تگزاس گفت: تا زمانیکه آخرین کودک به خانواده‌اش ملحق نشود، آرام نخواهیم نشست.

طبق گزارش هیل، کری کندی که ریاست مرکز حقوق بشری آر.اف‌.کی را بر عهده دارد، هم به اعتصاب ملحق می‌شود. کندی در مرکز مک‌آلن گفت: امروز ما رئیس‌جمهوری داریم که ایده‌اش با آنچه یک آمریکایی باید داشته باشد، تفاوت دارد.  

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،سیاست جنجالی تحمل صفر شامل تمام مهاجران غیرقانونی می‌شود که رهگیری و بازداشت شدند. طبق قوانین آمریکا، کودکان مهاجران غیرقانونی را نمی‌توان بازداشت کرد بنابراین آنها باید وارد روندی شوند که امکان انتقال آنها به یک عضو خانواده و یا یک اسپانسر فراهم شود. اما اوایل همین هفته، رئیس‌جمهوری آمریکا یک فرمان اجرایی را به امضا رساند که طبق آن کودکان در کنار والدینشان وارد مراکز بازداشت می‌شوند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین