کد خبر: ۵۳۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۲۰

افزایش درگیری‌ها در فلسطین

آفتاب‌‌نیوز : در ادامه این حمله هوایی كه یك خودروی حامل مبارزان فلسطینی را هدف قرار داده بود، یك تن از این مبارزان فلسطینی به شهادت رسید و چهار تن دیگر از مبارزان با فرار به موقع از خودروی در حال آتش گرفتن جان سالم به در بردند. 

این حمله‌ موشكی زمانی انجام گرفت كه كودكان فلسطینی راهی مدارس بودند و به دلیل نزدیكی این خودرو هدف قرار گرفته شده به مدارس راهنمایی و ابتدایی فلسطینی، یك نوجوان فلسطینی به شهادت رسید و 10 كودك فلسطینی و نیز یكی از معلمان همراه با اتوبوس حامل كودكان ابتدایی آن مدارس به شدت زخمی شدند كه حال سه تن از آنها بسیار وخیم گزارش شده است. 

هم‌چنین جنگنده‌های اسراییلی از صبح امروز تاكنون چندین منطقه نوار غزه را از جمله یك منزل در شرق جبالیا هدف قرار دادند كه در این حملات موشكی تاكنون پنج تن شهید و 15 تن دیگر زخمی شده‌اند. 

خبرنگار الجزیره اظهار داشت: حملات هوایی و زمینی ارتش اسراییل به منطقه بیت حانون از شب گذشته تاكنون به شدت افزایش یافته است، به گونه‌ای كه تك تیراندازان اسراییلی بر تمام این منطقه و اطراف آن مسلط هستند و بر ساختما‌ن‌ها و دیوار منازل فلسطینی متمركز شده‌اند. 

تك تیراندازان اسراییلی از شب گذشته تاكنون كوچك‌ترین حركت مشكوكی در این منطقه را كنترل می‌كنند و چندین عابر فلسطینی را هدف قرار داده‌اند به گونه‌ای كه مردم حتی جرات نقل و انتقال بیماران خود به بیمارستان‌ها را ندارند. 

هم چنین تانك‌های اسراییلی از صبح امروز تاكنون تنها بیمارستان منطقه بیت حانون را به محاصره كامل خود در آورده‌اند و چندین گلوله‌ی تانك تا بدین لحظه به سوی این بیمارستان شلیك شده است. 

پزشكان بیمارستان بیت حانون با اعلام به اتمام رسیدن ذخیره‌ دارویی این بیمارستان اعلام كرد: جان بسیاری از بیماران این بیمارستان با توجه به این امر و محاصره‌ این بیمارستان توسط ارتش اسراییل در خطر است. 

این در حالی است كه تعداد تلفات فلسطینیان در این شش روز از آغاز حملات هوایی ارتش اسراییل به نوار غزه از مرز 52 تن گذشت و با توجه به حملات موشكی و توپخانه‌ای صبح امروز ارتش اسراییل احتمال افزایش آمار تلفات بسیار زیاد است. 

هم چنین تعداد زخمی‌های این حملات اسراییلی از آغاز تا به امروز به 270 تن رسیده است كه حال 45 تن از این زخمیان بسیار وخیم گزارش شده است. 

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق بیت‌لاهیا، بیت حانون و مناطق اطراف آن در نوار غزه در حالی انجام می‌گیرد كه منابع موثق از توافق تشكیلات خودگردان و دولت حماس بر سر تشكیل دولت متحد ملی خبر دادند. 

بر اساس اظهارات این منابع موثق، طی ساعت‌های آینده محمود عباس  رییس تشكیلات خودگردان فلسطین راهی نوار غزه خواهد شد تا با اسماعیل هنیه بر سر تشكیل دولت متحد ملی فلسطین و ساختار كلی وزیران این دولت به توافق برسد. 

غازی حمد سخنگوی دولت حماس، در گفت‌وگو با شبكه تلویزیونی الجزیره در این زمینه اظهار داشت: در دیدار امروز هنیه و ابومازن بر سر نخست وزیر كاندید شده از سوی جنبش حماس برای ریاست این دولت . دیگر وزیران كابینه‌ این دولت گفت‌وگوهایی انجام خواهد گرفت و به احتمال بسیار زیاد توافق كلی میان دو طرف بر سر این موضوع ایجاد خواهد شد. 

وی تاكید كرد: در دیدار مشترك هنیه و ابومازن موضوع به پایان رسیدن محاصره‌ دولت فعلی فلسطین و راهكارهای موجود جهت شكستن این محاصره بررسی خواهد شد. 

غازی گفت: جنبش حماس در نشست داخلی خود كاندیدا ریاست دولت آینده‌ فلسطین را مشخص كرده است و نام این كاندیدا امروز به ابومازن جهت تایید شدن عرضه خواهد شد. 

سخنگوی دولت فلسطین اظهار داشت: ما برای تعیین بسیاری از برنامه‌های سیاسی آینده دولت متحد ملی فلسطین نیازمند گفت‌وگوهای مشورتی گسترده‌ هستیم كه تعیین نوع عملكرد آینده كابینه‌ وزیران دولت متحد ملی فلسطین نیز شامل این گفت‌وگوهای مشورتی گسترده خواهد شد. 

منابع موثق فلسطینی تایید كرده‌اند كه كاندیدا معرفی شده جنبش حماس برای ریاست دولت آینده فلسطین اسماعیل هنیه رییس دولت فعلی فلسطین نمی‌باشد. 

این در حالی است كه دولت فعلی اسراییل با بی‌اهمیت شمردن این تغییر و تحولات در دولت فعلی فلسطین بر ادامه حملات خود تا زمان تحقق اهداف خود تاكید كرد. 

این در حالی است كه اتحادیه عرب نیز بالاخره پس از شش روز از حملات گسترده‌ ارتش اسراییل به نوار غزه امروز نشست فوق‌العاده خود برای بررسی این موضوع را تشكیل خواهد داد. منابع نزدیك به اتحادیه عرب اظهار داشته‌اند كه این نشست فوق‌العاده نیز مانند دیگر نشست‌های این اتحادیه درباره قضیه‌ فلسطین نتیجه بخش نخواهد بود و با صدور یك بیانیه در محكوم ساختن اسراییل به پایان خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین