کد خبر: ۵۳۱۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

فرانسه: نشانه مثبتی از توافق آمریکا با معافیت اروپا از تحریم ایران دیده نمی‌شود

برونو لو میر، وزیر دارایی فرانسه، گفته است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شدت از بازگشت تحریم‌های تجاری ایالات متحده علیه ایران ناخرسند هستند زیرا با بازگشت این تحریم‌ها، آمریکا ممکن است شرکت‌های اروپایی را به خاطر معامله با ایران مجازات کند.
آفتاب‌‌نیوز :
فرانسه در مورد معافیت اروپائیان از تحریم تجاری و اقتصادی ایران توسط آمریکا ابراز تردید کرده است.

به گزارش بی بی سی، برونو لو میر، وزیر دارایی فرانسه، گفته است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شدت از بازگشت تحریم‌های تجاری ایالات متحده علیه ایران ناخرسند هستند زیرا با بازگشت این تحریم‌ها، آمریکا ممکن است شرکت‌های اروپایی را به خاطر معامله با ایران مجازات کند.

وزیر دارایی فرانسه گفته است که دولت‌های آلمان، بریتانیا و فرانسه به طور مشترک در مورد معافیت شرکت‌های اروپایی از این تحریم‌ها با دولت آمریکا تماس گرفته‌اند اما افزود "تا کنون نشانه مثبتی" از آمریکا دریافت نشده است. آقای لومر تصریح کرد که "تا این لحظه، به درخواست ما پاسخی داده نشده است."

وزیر دارایی فرانسه همچنین از اختلاف نظر بین اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر تعرفه‌های گمرکی ابراز نگرانی شدید کرد. روز جمعه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، تهدید کرد که ممکن است تعرفه‌ای به میزان ۲۰ درصد بر خودروهای وارداتی از اروپا وضع کند.

هشدار در مورد وضع گمرک سنگین بر خودروهای وارداتی از اروپا در پی اقدام اتحادیه اروپا در وضع تعرفه بر حدود ۳.۲ میلیارد دلار واردات از آمریکا بوده است.

آقای لو میر گفت که "اگر ایالات متحده بر خودروهای صادراتی ما به آن کشور تعرفه ۲۰ درصدی وضع کند ما قطعا به آن واکنش نشان خواهیم داد." او افزود: "ما خواستار تشدید اختلاف نیستیم اما این اروپائیان هستند که هدف حمله قرار گرفته‌اند."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین