کد خبر: ۵۳۱۲۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱

هیئتی از صهیونیست‌ها برای گفتگو درباره معامله قرن، به ریاض می‌رود

بر اساس گزارش‌ها، چند مقام رژیم صهیونیستی به منظور گفتگو درباره توطئه جدید آمریکا علیه فلسطین، به عربستان سفر می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
هیئتی از مقامات رژیم صهیونیستی برای مذاکره در خصوص آخرین جزئیات طرح شوم آمریکا برای فلسطین موسوم به «معامله قرن» به ویژه دریافت تضمین‌های مالی از عربستان سعودی عازم ریاض خواهند شد.

پایگاه اینترنتی الخلیج الجدید امروز به نقل از منابع بلندپایه فلسطینی در کرانه باختری اشغالی نوشت: اعضای هیئتی اسرائیلی طی روز‌های آینده عازم ریاض خواهند شد تا به بررسی آخرین جزئیات طرح آمریکائی «معامله قرن» بپردازند و مسئله تامین مالی آن را حل کنند.

این منابع -که نامشان را ذکر نکردند- افزودند: این هیئت اسرائیلیمتشکل از پنج شخصیت سیاسی و امنیتی خواهد بود و به همراه هیئتی آمریکائی به ریاض خواهند رفت تا با مقامات سعودی و عربی درخصوص آخرین جزئیات معامله قرن گفتگو کنند.

این منابع افزودند: مفاد سیاسی و اقتصادی این معامله تقریباً مورد توافق است و علی‌رغم مخالفت قاطع فلسطینی‌ها با کلیت این طرح، اکنون همه مفاد آن پس از اصلاحاتی مورد اجماع عربی- آمریکائی-اسرائیل است. تنها مشکل باقی مانده مربوط به تامین مالی آن است که اکنون پیش از اعلام رسمی تحت بررسی و رایزنی قرار دارد. اجرای این طرح به ویژه برای اجرای پروژه‌هایی در نوار غزه هزینه‌های سنگینی دارد که بالغ بر ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار می‌شود.

این منابع گفتند: دولت آمریکا از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی، تعهد صریحی در خصوص تامین مالی این طرح دریافت کرده است مشروط بر آنکه در این طرح راه حل‌های میدانی ارائه شود. قرار است هزینه این طرح را کشور‌های عربی و چند کشور اروپائی تامین کنند.

این منابع پیش بینی کرده‌اند که هیئت اسرائیلی مذکور اواخر ماه ژوئن آینده به ریاض برود. در صورت برطرف شدن این موانع، طی هفته‌های آینده دولت آمریکا این طرح را رسماً اعلام خواهد کرد.

این تحولات ساعاتی پس از آن روی داد که روزنامه‌های صهیونیستی از دیدار محرمانه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در امان پایتخت اردن خبر دادند.

به موازات این رویدادها، جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور آمریکا، و جیسون گرینبلات، فرستاده این کشور در امور خاورمیانه، خاورمیانه به منطقه سفر کرده‌اند و با برخی رؤسای جمهوری کشور‌های عربی و همچنین مسئولان صهیونیست دیدار کرده‌اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین